Bukefalos 28 år!

Passier sadel - har någon provat en sådan???

B

**BORTTAGEN**

Var intresserad av en mer dressyr modell och hittade denna sadel. Nu undrar jag om någon har en sådan och hur är den att rida i? Jag har nu en mycket smal häst och vill ha något att klämma knäna runt :D :D... Det kan ske finns andra förslag..... :bump: :bump: :bump:
 
Jag hade en Passier dressyrsadel på min storhäst för länge sen och älskade den!!! Men har ingen aning om hur den passar på en isis.

/Malin
 
Har precis köpt en Passier Grand Gilbert till min kära isis, hittade inga andra sadlar som passade henne men den låg som gjuten på henne.
Passade helt perfekt.:love:
Och dessutom är det nog den skönaste sadel jag någonsin ridit i.
Kan varmt rekommendera dig att köpa en. :D
 
Pris?? var köpt?? hur bred är den?? hur är anläggningsytan mot hästen?? kvaliteén på lädret??

Lena
 
Innan jag svarar på alla frågorna måste jag bara berätta hur underbart det var att rida i den idag. Man sitter så himla bra i den och den ligger ju så underbart fint på pållan min. :love:

Åter till frågorna då!
Köpt i min Three Horses butik i Malmö hubertus.
Pris: 18 500, men så fick jag lite rabbat eftersom jag köpt allt nytt därinne till pållan precis.
Läderkvaliten är super.
Tror den ligger till ca: 43 cm
Bred? Nu står det inte i tum utan cm då är den 28.5

Hoppas du fått bra svar på dina frågor. :)
 
Har en Passier Optimum. Denna sadel säljes nu som islandsmodell, är lite omgjord med bl a mer stöd för knä. Den är dyr men när jag väl provsuttit den så fanns det inget annat alternativ än att tömma spargrisen. Fick den dessutom tillpassad till hästen.
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 365
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Högtalare
  • (Dam) Fotboll
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp