Passar skydden?

mahlmt

Trådstartare
Jag har köpt mig ett par Professionals Choice Elite. Men passar de?
Fick ta storlek S eftersom hästen är kort i skenbenet men så är han tjockare över kotleden än vad storlekstabellen säger. Så det är precis att skyddet täcker benet så att kardborren inte går på hästen.
Har tittat efter div bilder på nätet men hittar ingen som stämmer med hur mina skydd ser ut.
Givetvis har jag skickat bilderna till återförsäljaren för att se vad hon säger.
Ni här på western har ju mer erfarenhet av detta märke, tycker ni de passar eller ska jag ha en storlek större?
ProfChoice2.jpg

ProfChoice3.jpg

ProfChoice1.jpg

Vad säger ni? Passar skydden?
// Linda

Sv: Passar skydden?

Jag hade nog föredragit en storlek större. Tycker de ser lite korta ut.

(hoppas att du hade borstat benen på bilden till å-f, annars kan h*n nog bli skeptisk till att ta tillbaks dem.. Hade jag nog blivit eftersom jag är å-f själv.)

Men jag röstar för ett par i stl M:)

Tyvärr vet jag inte hur stor skillnad det är på S och M men jag skulle nog ha velat prova ett par Medium i alla fall...

Tycker de ser lite korta ut och som du säger precis går runt...

Tack för alla svar!

Jag har bestämt mig för att ta en storlek större. Läste att de ska överlappa ½"-1½" och de gör de inte.
Givetvis var benen välborstade där skydden satt. De kommer att skickas tillbaka i nyskick.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på...
Svar
15
· Visningar
850
Senast: Houdinie
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Liten
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 308
Senast: WildHorse
·
Utrustning Min häst får skav på baksidan av benet på frambenen, precis på/ovanför kotleden. Inte av kanten på skyddet utan lite ovanför. Lindar man...
Svar
0
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka