passar maten

stumpan

Trådstartare
Lite akut fråga jag har en 9 mån unghund på prov , den har bott på några ställen kortare perioder pga sjukdom . På ett av ställena hoppade den på en stor hund o bet henne när den åt o den stora hunden kom .Nu har jag hunden på prov , o allt har fungerat jättebra , andra hundar har också fungerat jättebra , vi har mött o gått med de på promenad , andra hundar ska också varit ett problem .
Nu plockade jag fram kattgodis från lådan , helt plötsligt hade hunden hoppat på min tik o bet ,jag fick tag i hundeno sära på de , min hund sprang ivä'g , men hon har inte blivit skadad så vet inte hur allvarligt blandrasen bet , min hund är inte rädd för den andra hunden, så även om det lät o såg jobbigt ut , så vet ibte hur allvarligt det va . Blandrasen har precis börjat löpa nu också , jag hörde inga varningar innan hon hoppa på min tik , kan det gå o fixa o höra åldern till ? eller hur ska jag göra eller försöka med något , hon vaktar tydligen saker också.

Har du inte erfarenheter av att läsa dessa situationer och sätta in rätt korrigerande reaktion tycker jag du ska avstå hunden. Detta är inga situationer man kan säga "gör si eller så". Det gäller att läsa situationen och därefter korrigera. Och det är inte bara just denna situationen, du har flera olika situationer som måste korrigeras innan den här du beskriver uppstår.

Det kommer sannolikt att bli värre utan rätt korrigering och risken är också stor för skada på hundar och människa.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 418
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 132
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka