Passar lokorna?

gadriel

Trådstartare
Jag köpte ju ny pålle för ett par månader sedan och fick med en äldre genomgången loksele till honom. Har tänkt köpa en ideal och byta bröstan mot lokor istället.

Tänkte ha lite rejälare lokor eftersom jag tänkt köra ganska tungt sen men funderar om de lokor jag har kunde duga till lättare körning och ev också med min maratonvagn men det kanske dom är för klena till (vagnen väger drygt 200 kg) ?

Tycker det är jättesvårt att se om lokorna passar honom, tog lite bilder, vet att det är svårt att avgöra på bild och tyvärr hade jag ingen som kunde ta bild är han är i drag men kanske det går att se om dom är helt åt skogen fel iaf.

lok1.jpg

lok2.jpg

lok3.jpg

lok4.jpg

lok5.jpg

Sv: Passar lokorna?

Det där var lite svårt att se, ant för att han har så kraftig hals. Är han i överhull?:angel:
Men han har enligt mig en liten bog, (och lågt samt brett ansatt hals - hingst?) han kommer att dra bättre med lokor/coller.

Men om du släpper ut lokorna ett hål (nertill) samt sätter övre lokremmen i andra, ja vad heter dom då, hehe glömt eller så vet jag inte:o
Dom tre ögglorna på lokan, där övre lokremmen sitter i:)
Och så försök fota i drag;):D
Får se hur det ser ut. Lokorna ser ju ut att sitta ganska hårt mot halsen?

Fota gärna hela hästen och vagnen!:)
Den där selen ska hålla till en maratonvagn allt! Dom gamla (kyrk)trillorna är minsan mycket tyngre;)

Det där var lite svårt att se, ant för att han har så kraftig hals. Är han i överhull?:angel:
Men han har enligt mig en liten bog, (och lågt samt brett ansatt hals - hingst?) han kommer att dra bättre med lokor/coller.

Men om du släpper ut lokorna ett hål (nertill) samt sätter övre lokremmen i andra, ja vad heter dom då, hehe glömt eller så vet jag inte:o
Dom tre ögglorna på lokan, där övre lokremmen sitter i:)
Och så försök fota i drag;):D
Får se hur det ser ut. Lokorna ser ju ut att sitta ganska hårt mot halsen?

Fota gärna hela hästen och vagnen!:)
Den där selen ska hålla till en maratonvagn allt! Dom gamla (kyrk)trillorna är minsan mycket tyngre;)

Han är i kraftigt överhull :crazy:, sa bara pang på betet men har nu flyttat honom till mindre kraftigt och ska börja köra honom ordentligt. Har bara hunnit köra tre gånger än.

Ja brösta har jag inte ens övervägt, har funderat på coller men tror ändå det får bli lokor.

Oki, ska ändra dom grejerna och se om jag kan få sambon till att fota, nu har jag bara min rockard som inte väger så mycket men lite drag blir det väl men ganska hög draglinje. Håller på att lacka om min maratonvagn så den står i verkstan.

Kommer inte att köra med rockard sen när maratonvagnen är klar, bar aen nödlösing nu så länge.

SÅ, nu har jag ändrat remmen uppe och längt ut lite på remmen där nere samt fick sambon till att filma när han är i drag:

Filmklipp

Han är ju fin ändå:love:
Det ser bra ut, lokorna ser ut att sitta mycket bättre nu!:)
Anspänningen draglinor/skaklar/baksele kanske inte är den bästa som det såg ut... Du har satt fast bakseleremmrana i skaklarna va?
Hoppas du får fart på maratonvagnen snart!:bump:

Han är ju fin ändå:love:
Det ser bra ut, lokorna ser ut att sitta mycket bättre nu!:)
Anspänningen draglinor/skaklar/baksele kanske inte är den bästa som det såg ut... Du har satt fast bakseleremmrana i skaklarna va?
Hoppas du får fart på maratonvagnen snart!:bump:

Va bra.

Usch, kolla inte ens på baksele och det. Jag är på jakt efter begagnad bröstsele, typ ideal harness eller liknande men inte dykt upp ngt än. Och precis, maratonvagnen står i stallet, slipade på den igår men fortfarande lite kvar innan nya lacken kommer på. Gillar inte alls att köra med rockard.

Jo, bakselen sitter i skaklarna, stämmer bra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 461
Senast: Cilva
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 463
Senast: Sezziyanen
·
Utrustning Nu har jag bokat kontrollvägning av mitt hästsläp - blir 375 riksdaler fattigare men får ett intyg på vikten och därmed bekräftat om...
2
Svar
22
· Visningar
2 385
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar