Passar han till avel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Passar han till avel?

Nej, det är du inte. Hade du varit det hade du inte ens tänkt tanken på att avla på din hund.

Hört talas om okunskap? TS gör helt rätt i att fråga innan, och verkar ha tagit till sig av svaren även om de inte var vad hon hoppats på.
Varför ska man få en massa påhopp för det?

Jättebra att du har tagit till dig av råden i tråden. Förutom att han, som andra redan har sagt, nog inte har så mycket att tillföra i aveln, så kommer han absolut inte att bli lättare att hantera för att han får para en gång. I värsta fall blir han ännu jobbigare när det finns löptikar i närheten.

Om han verkar bli mycket stressad av löptiksdoften är det kanske en idé att fundera över kastrering i stället. Då slipper han gå upp i stress varje gång det finns en löptik i kvarteret.

Word!

Jag tycker det är jättebra att TS faktiskt frågar och sedan tar till sig det som skrivits.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 898
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
23 977
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar