M
Midi
Jag passar en katt, som ska vara här en vecka. Hur gör jag för att den ska känna sig trygg? Katten är en liten hona på 1,5 år som aldrig varit hemifrån innan (de köpte henne som unge). Kattvan är jag, men min katt var mycket mer framåt än denna. När han kom hem t mig första gången (vanvårdad) gick han direkt till matskålen, åt, gick husesyn, la sig på soffan o somnade.
Denna lilla katt är inte alls lika modig.
Hon har sin bur som hon vågat sig ut ifrån för att springa under soffan. Där har hon suttit i snart 6 timmar. Buren är öppen, den står inne i vardagsrummet bredvid soffan. Jag har även ställt kattlådan där och hennes mat.
innan ställde jag maten i köket o lådan på toa men eftersom jag inte kan visa henne vart det finns, tänkte jag att det var bättre att ha det i närheten av buren och där hon är.
Vad skulle ni gjort?
Hon har en filt och några leksaker med sig också.
Hon får gärna sitta under soffan hela veckan om hon vill så länge hon bajsar och kissar i lådan, samt dricker vatten så hon inte blir uttorkad.
Borde jag ställa det under soffan?
Denna lilla katt är inte alls lika modig.
Hon har sin bur som hon vågat sig ut ifrån för att springa under soffan. Där har hon suttit i snart 6 timmar. Buren är öppen, den står inne i vardagsrummet bredvid soffan. Jag har även ställt kattlådan där och hennes mat.
innan ställde jag maten i köket o lådan på toa men eftersom jag inte kan visa henne vart det finns, tänkte jag att det var bättre att ha det i närheten av buren och där hon är.
Vad skulle ni gjort?
Hon har en filt och några leksaker med sig också.
Hon får gärna sitta under soffan hela veckan om hon vill så länge hon bajsar och kissar i lådan, samt dricker vatten så hon inte blir uttorkad.
Borde jag ställa det under soffan?