A

AnnaMalm_

ja har ju köpt ett tyskthalvblod för några månader sedan, och hon har fortfarande tysktpass måste man ändra det till ett svenskt då?:S

Sv: pass

Nämen har du köpt ett halvblod också :) Du har väl Kim ox? heter hon så? :p

Nej inte vad jag vet. Köpte en oldenburgare import tyskland för 2 år sen, har inte gjort någonting med hennes pass.

Lagligt sett gäller ett EU-pass inom hela EU men avelsföreningarna vill gärna byta ut eller stämpla.
PL

okej hoppas det är så då ska ringa och höra med min tränare ¨på mondag för säkerhetens skull=)

Jag vet inte om det ändrats, men vi köpte en Hannoveraner för 4 år sen och för att få lösa licens på honom var han tvungen att reggas i ASVH oxå. Så han har numera två pass, ett tyskt och ett svenskt som det står stämplat "gäller endast med utländskt orginal" på varenda sida. Dyrt var det oxå. :crazy:

Jag importerade ett holländskt sto förra året, ringde asvh och frågade om jag behövde skicka in passet för att få ett "nytt svenskt", nej det behövde jag inte men om jag ville så kunde jag skicka in det så att det registreras i asvh, (de stämplade bara passet och skickade tillbaks det). Anledningen till att jag gjorde det var att om jag mot förmodan skulle tappa bort det så kan jag ringa asvh och få ett nytt pass hemskickat, annars får jag kontakta AES i holland.

min häst har endast sitt tyska pass men däremot så var jag tvungen att skicka in det och betala hutlöst mycket pengar för lite stämplar och klistermärken.. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka