B

bloss

jag undrar om någon vet hur man går till väga med passansökan när man inte har några papper på hästarna? Måste man registrera islänningarna som korsning då eller finns det något annat sätt att gå till väga? Eventuella priser? ska de chippmärkas också?

Om man ska ta över hästarna till Norge så måste man ju ha pass, men om jag ansöker om pass nu så antar jag att det tar ett tag innan jag får passet, måste jag då vänta på passet eller finns det något kvitto eller liknande som jag kan använda så länge tills jag får passet?

någon som vet?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pass

Själklart måste din häst vara registrerad som Islandshäst om den ska kunna få pass som Islandshäst!
Om det inte finns papper på hästen så ska den registreras som korsning.
Har du flera Islandshästar utan papper?
Varför är dom utan papper?

Du måste nog vänta tills du får passet innan du kan åka, annars så kan du ju fixa veterinärintyg på hästen/hästarna men då måste du få ett nytt innan du åker tillbaka av norsk veterinär.

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 904
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 273
Senast: Svartkatt
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka