hofi

Trådstartare
Är det bara att ta ut en kontrollant när man ska pass till en travare?
Är det något särskilt med travare? :confused:

Sv: Pass

Du tar ut en idkontrollant och beställer paper från STC om ansökan om pass.
Du måste ha hästens papper och stå som ägare.
Fråga mig inte hur de löser alla som det står såld som ridhäst i pappren åt.

JAg fick inga papper med när jag köpte hästen. Bara ett utdrag från ATG. Min man står som ägare på hästen om man går in på ATG. JAg får väl ringa. Var ska jag ringa???

Att passet kostar 875:- det har jag förstått men hörni vad kostar det att ta ut idkontrollanten ?

Vad jag har fattat så räcker det med att ta ut veterinär? Eller måste det vara specielll id-kontrollant?

Men hur gör man om man har lånat ut hästen till annan ort långt bort? Jag står ju fortfarande som ägare.

Jag trodde ärligt talat att det räckte att skicka in papperna eftersom det har varit en godkänd kontrollant som har fyllt i alla uppgifter på hästen när den reggades.

Vem anser ni ska betala hästpasset för en häst som vi har leasat? Vi eller ägarna? Hon kommer att återvända hem någon gång i november-december. Jag anser att det är vi...medan mamma och pappa anser att det är ägarna...vad anser ni? :)

Vaför inte dela på det?? Du har ju användning av det fram tills ägaren kommer tillbaka och sen har ju ägaren det. Inte mer än rätt..
Jag och min fodervärd delar på passet. Hon stod för idkoll, och jag för ändring hos stc och vi delar på passet... båda har ju användning av det så varför inte?!?

Den som står som ägare på stc får passet hemskickat som jag förstått det. Sen är det väl bara att skicka över passet??

För vbl måste det vara en godkänd kontrollant (godkänt av stc)

Det räcker med veterinär!
Taget från STC's hemsida:

Förutom veterinärer är följande personer godkända av STC som identifierare:

Dvs veterinärer och övriga personer som inte är veterinärer men godkända av STC för att göra passutfärdande.

eller hur tolkar du det? :confused:

Jag leasar häst men ägarna kommer att betala passet.
iof kommer nog både räkning och pass till mig eftersom jag står som "ägare" på hästen hos STC

nilema skrev:
Det räcker med veterinär!
Taget från STC's hemsida:

Förutom veterinärer är följande personer godkända av STC som identifierare:

Dvs veterinärer och övriga personer som inte är veterinärer men godkända av STC för att göra passutfärdande.

eller hur tolkar du det? :confused:

Våran vet. sa att man måste ha nån form av "utbildning" för att få identifiera hästar till passet... men det kan ju vara ändrat eftersom det står så där på Stc hemsida... Jobbigt att hålla reda på allt... Bästa är ju kanske att ringa och kolla med närmsta vet...

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
2 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat