Pass träning

Solhäst

Trådstartare
Hej, min häst har vilat en längre period och dragit tänder men nu är han återställt och en ganska lång bit in på igångsättningen. Han är en 5 gångare så vi vill börja träna pass igen. Hur snart tror ni man skulle kunna börja träna pass igen? Han skrittar travar och galopperar och i helgen ska han börja tölta. Och vad är era bästa tips att få igång en häst i pass igen?
 
Hej, min häst har vilat en längre period och dragit tänder men nu är han återställt och en ganska lång bit in på igångsättningen. Han är en 5 gångare så vi vill börja träna pass igen. Hur snart tror ni man skulle kunna börja träna pass igen? Han skrittar travar och galopperar och i helgen ska han börja tölta. Och vad är era bästa tips att få igång en häst i pass igen?
Vad menar du med "ganska lång bit in på igångsättningen"? Jag skulle vänta med passen tills hästen är i full gång igen, i och med att det är den mest krävande och inte en gångart du kan träna generell styrka och uppbyggnad av hästen i.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 664
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp