PASS till fullblod??

lundsbo

Trådstartare
Jag har 2 fullblod, fd galoppörer.
Den ena har ljusblått pass via galoppförbundet.

Den andra har inget ännu utan jag måste fixa det.
Kan jag registrera henne via ASVH, hon är ju e. Billion xx som är godkänd inom halvblodsaveln och hon används i halvblodsaveln?
Eller måste jag ha ett galopp-pass till henne också??

Sv: PASS till fullblod??

Är hon reggad hos SGC så fixar du passet via dem.
Är hon inte reggad alls så går det säkert att regga henne hos ASVH.

Hon är ju reggad hos SGC... gamla gröna passet.
Så det går inte hos ASVH då?

Det går, men jag tror att du ändå måste regga henne i SGC oxå :crazy: Du kan alltså INTE byta ut det gröna passet mot ett från ASVH...

Även om hon redan vore reggad hos ASVH så är det SGC som måste utfärda passet. Mitt xx-sto är reggad och stamboksförd hos ASVH och förut stod det på SH:s hemsida att fullblodsston för halvblodsaveln skulle få pass genom ASVH så jag ringde till dem och frågade men de skickade mig vidare till SGC. Passet måste utfärdas av den ursprungliga registratorn, sen kan man skicka passet till ASVH så fyller de i sina uppgifter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 652
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 546
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 161
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2