Pass på lokal tävling?

Thera

Trådstartare
Jag har sökt, men hittar inget riktigt svar..

Kort sagt, behöver man hästpass på en lokal tävling? Hästens pass är borta, har ansökt om nytt, men det är tveksamt om det hinner komma till det är tänkt att hon ska starta lokalt.

Hon är nyligen vaccinerad, det finns på separat intyg, om det har nån betydelse..

Tack på förhand!

Sv: Pass på lokal tävling?

Jag har nog inte visat passet (förutom när jag har vaccinationen i passet) på tävling mer än någon enstaka gång, undantaget rastävling, dvs på lokal tävling, men därmed inte sagt att att man inte behöver passet, eftersom passet alltid ska finnas med hästen och/eller kunna uppvisas inom tre timmar (eller vad det nu är), men det är det ju inte tävlingsarrangören som bestämmer. Enklast är att ringa till tävlingsarrangören o fråga, så slipper du anmäla och åka dit för att sen kunna bli nekad start på plats.

Sv: Pass på lokal tävling?

Läs i proppen/ryttarmeddelandet, det brukar stå att passet ska kunna visas "på begäran" eller "på anmodan". Om det står så behöver du inte visa det om ingen kommer ut och frågar dig, vilket ju inte är så troligt om du inte går till sekretariatet alls.

På våra tävlingar brukar vi kolla de som ändå kommer in och frågar om de behöver visa passet.

Egentligen måste du väl ha passet, men jag tror som sagt inte att de kollar. :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Vogue
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 508
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 778
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden