pass men ingen tölt?

pernilla_s

Trådstartare
Jag har funderat kan en islandshäst ha pass, men ingen tölt? Alltså som man inte kan träna fram?

Kan en islandshäst vara tregångare med bara grisepass? Nu menar jag som man inte kan träna upp?

Ni vet när man får en fundering som man inte får ur huvudet, detta är en sådan. Jag har inte hittat svar på frågan så det fick bli allvetande buke.. :D

Sv: pass men ingen tölt?

Enligt de på det lägret jag var på när jag var liten och hade med min första islänning så kan de vara så...
Jag har en gammel man han är 30 år gammal han var 24 på det lägret och de sa att han helt enkelt hade tappat tölten och vägrade med andra ord att hjälpa mig att få fram den jag var då ny på islandshästar så jag visste inte hur man gjorde eller om det kunde vara så som de sa...

Men senare har jag iaf fått fram tölten på honom några ggr så jag vet faktiskt inte om det kan vara så att det kan finnas bara tregångare med pass...
Men sån är han nu iaf, både jag och mamma tänker på vad roligt jag kunde ha haft om de visat och lärt mig det på en gång då kunde jag ha lärt mig så mycket mer...

Sv: pass men ingen tölt?

Nej, för finns det en lateral så finns tölten. Det handlar bara om att hitta rätt takt, även om det kan vara nog så svårt ibland.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 991
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?