Pass mätintyg

EviTHa

Trådstartare
När börjar dom kräva att man ska ha med sig pass på hopp tävlingar ? Har varit i väg med min dotter på lokala tävlingar och då aldrig blivit kollad.Har aldrig visat mätintyg eller vaccinationsintyget heller.

Sv: Pass mätintyg

Passet ska ju egentligen alltid följa hästen, även under transportering.

Vi brukar som regel kolla både vaccination (som ju ofta står i passet nuförtiden) och mätintyg när vi håller ponnytävlingar.

Har ALDRIG varit med om att dom inte kollat pass (vaccinationerna) samt mätintyg på en lokal tävling.....och vi har varit på rätt många:) Det är väl ett måste för arrangerande klubb att kolla detta.

Dåd vet ja inte vad det är för tävlingar ni vart på för jag har i stort sett ALLTID fårr visa Pass/Vaccintyg. :D Och som pancakes säger. Det ska ju ig alltid följa hästen :grin:

Men visar du inte de uppgifterna vid registrering?? :confused: Visar alltid dem, vid varje transportering...

Registrering? Menar du när du går till sekretariatet och visar upp papperen?

Vem visar du passet för när du kör hästen till träning? ;) (Jag var tvungen :D )

Sekrtariatet menade jag självklart, bara så krångligt att stava >.< (Kopierade ditt :o)

Hah, justdet! Man kan ju resa för att träna också! :idea: :o Har turen att få hit båda mina tränare till gården, så tänkte faktist inte på det :) Visar upp papperen vid tävlingar och veterinärbesök ;)

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: shebeen
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
780
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 228
Senast: soom
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur