pass för sällskapsdjur

Vad jag har förstått är det främst hund och katt :confused:
Hittar inget som säger att det är annorlunda sedan när det gäller gnagare.

Av den källan så har jag inga åsikter.

Tycker pass e jäkligt onödigt, ett vet intyg + vac. intyg räcker för ett sällskapsdjur, för hur ofta reser man eu-runt med sin katt? de skulle va om det e en utställningskatt men ändå! dom e de ju otroligt stor koll på!

Japp.
Inte för att jag är nån reseperson, men stackars den som ska flytta sin råttuppfödning på 50 råttor till irland... Det blir många pass!
Hmm... Är finland med i eu? Jag ska ju kanske ha APU i finland nästa år och djuren blir inte kvar här, de måste med om det ska gå ju :crazy:

Redan nu är du tvungen att ha tillstånd och veterinärundersökning om du vill ha med dig mer än 10 råttor var du än åker här i världen ;)
Tillståndet kostar också pengar.
Jag bor ungefär 6 mil från Danmark...närmare än upp till Göteborg men jag måste ändå betala för tillstånd och veterinärundersökning om jag vill ta hem mer än 10 marsvin :)
Fast här var det hund och katt det gällde.
Har inte hittat något som säger gnagare och kanin faktiskt.
har kollat på JBV hemsida :p

Liknande trådar

Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag har som alla andra just nu, ett pass som snart går ut. Vi tänkte oss att bila i Europa i sommar, och vara tillbaka till Sverige...
2
Svar
31
· Visningar
2 215
Senast: Myrten
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 286
Senast: Raderad medlem 148099
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka