Mirre

Trådstartare
Vad har ni för pynt till påsken?
Insåg hur lite vi har och att det mesta är till påskriset. Behöver lite tips på vad jag kan utöka beståndet med. Både inne och ute

Var och kikade lite på Hemtex idag som hade 50% på sitt påskutbud, men fastnade inte riktigt för något. Ska se om jag kan få tag i något ris att ha lite ägg i. Egentligen skulle jag vilja utöka duk- och gardinlagret med lite mer våriga grejer, men då kanske med tulpaner och annat snarare än harar och ägg.

Nar barnen bodde hemma hade vi paskris, nagra kyclingar, ett par harar, och nagra far (:confused:). Det var en pars att fa upp det och fira pask ... Numera firas det inte alls, men med tanke pa att det skulle vara det enda riktiga paskfirande som barnbarnen far vara med om far jag kanske skaffa ett paskris och farga att och grejor igenO_o

Köper mest små blommor och växter som jag sen gräver ner. Penséer, påsk- och pingstliljor, scillor, tulpaner osv. Är de på lök kan de stå inne en stund om jag inte planterar dem direkt. Skippar till och med påskriset i år, är hemma för lite för att det ska vara värt omaket.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag älskar påsken och har i princip nästan lika mkt pynt som vid jul. Jag har påskkrans på dörren, fina hemvirkade (av mormor) dukar, jättefina kökshanddukar från Ekelund, flera ris och diverse harar, kycklingar och ägg samt girlanger med påsktema. Färgtemat är utöver gult, pastellfärger och guld.

Däremot tycker jag det är svårt att hitta fint påskpynt så det har tagit tid att få ihop det jag har idag. Det finns hemskt mkt fult påskpynt.

Farmor påskpyntar lite här hemma så vi har ris med ägg i utanför farstun, en girlang i fönstret och kommer nog dyka upp lite kycklingar eller harar och kanske någon passande blomma :)

Jag har en ljusgrön prickig duk, that's about it :angel: firar inte påsk. Men jag kanske tar in lite påskris när sonen blir större och om han får ett intresse för pyssel. Jag letar alltid efter en anledning att pyssla!

Jag/vi har inte så mycket påskpynt som julpynt men lite absolut :). Har påskkrukor där jag brukar plantera gul kalanchoe (påskliljor är ju giftigt för katt) med påskpynt. Söta ägg till påskris. Sen några prydnader med höns och kaniner, en glasskål typ gömma med rosa höna :).

Brukar ha ris och några prydnadskycklingar. Älskar påsk pga noll förväntningar eller krav. Inget mer än påskägg till barnen. Man behöver inte fira om man inte vill, man kan äta med släkt och vänner om man önskar. Ingen hets, inga dyra paket.

Jag är fullständigt nöjd med lite blommor. Gärna diverse lökar på rot, som får komma ut sen. Dukar nog med någon duk som ser lite vårig ut. Pynt i kycklingult och gräsgrönt, lever jag i övrigt lyckligare utan.

Jag pyntar nog mest ute i form av vårblommor i krukor och sticker ner nån stora grenar i en kruka som blir pyntade med påskägg ☺️ inne har jag påskris med glasägg i, tulpaner i vas och nån fina servetter och en vårig duk. Dvs satsar mer på vår än påsk, inga kycklingar lr nått sånt, lr jo det som barnen pysslar förstås, men det är ju inte så mkt mitt eget val ^^

Jag köper ris och gula blommor att ha inne och ute. I vanliga fall gillar jag inte alls gult, men såhär års vill jag ha påskliljor. Fick tag i körsbärskvistar som kommer att blomma snart att ha ihop med björkris. Jag växlar om mellan påskägg eller färgade ullduttar att ha i riset, och så har jag en stor smaklös påskhöna i keramik som jag räddade från dödsbo jag hjälpte till att rensa ut. I år har det dessutom blivit en krans med färgade ägg på dörren, fanns på Ica Maxi

Påskris går bort för min del pga allergi (det är illa nog ute...). Jag brukar ha påskliljor i kruka på bron samt sista tulpanbuketten för säsongen inne. Sedan har jag lite pynt i form av ägg och höna/tupp/kyckling av glaskonstnären Monica Backström. Gardiner orkar jag definitivt inte byta bara för att det är påsk :D

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas... 2
Svar
23
· Visningar
1 277
Senast: NilHe
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 750
Senast: Bison
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
456
Senast: Monimaker
·
Kultur Specifikt är jag ute efter mindre summor för att t.ex. ha råd med att åka på och söka i arkiven. Jag hittar mest superpopulära...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka