Sv: Partylite

Jag har köpt kanske 5-6 pkt med te-ljus därifrån och när jag använt dem är det två gånger som ljusen överhettat och börjat brinna med stor låga och när vi väl fått släkt så har hela plastkoppen smält och blivit deformerad. Brukar alltid påpeka detta eftersom försäljarna så noga säger att deras värmeljus/te-ljus är speciella eftersom de inte blir så varma.....jag har aldrig haft ett vanligt värmljus som överhettat...

Dock gillar jag idén med genomskinliga värmeljuskoppar eftersom det sprider ljuset snyggare i genomskinliga lyktor, fast nu har det ju kommit billigare kopior på sådana ljus också.

Gillar puckarna till aromabrännarna också men har tyvärr inte hittat sådana från något annat företag. Någon som vet om det finns?

Jag har nyss bestämt mig för att börja sälja deras produkter för att jag tycker att de ha otroligt vackra saker helt enkelt o det ska bli kul att få göra iordning visningbordet o visst fyra preodukter men kvalit´e kosar ju så är dedt ju!!!
Har sålt Oriflame nu i flera år men inte riktigt kommit igång men just nu satsar jag på det åxå ( vill bli gruppchef där) gillar deras hudvård & smin& parfymer jättemkt o de kan gott o väl jämföras med många av de kända märkena!
Innan jag började med Oriflame använde jag ju allt möjligt annat så har provat sånt först!Oriflame har ju både billigare o dyrare produkter så det är en fördel!
jag har förut sålt Tupperware i 17 år och det är ju åxå bra grejer men de kostar ju en del men så håller de ju nästan hela livet åxå. Har grejer som jag köpte när jag börja dem det o det måste var 20 år sen o de är lika bra än o fina ( me har kanske varit aktsam om dem inte vet jag)
Det är väl så att alla homparties funkar på ungefär samma sätt men att de är kvalité o därför kostar mera!! sen är det ju aldrig någon som tvingar nån att köpa ( jag har då aldrig varit med om det)
många kramar till er o hoppas ni hamnar på en bra visning nån gång ni som är negativa så kanske ni ändrar åsikt!

hoppas du använder votivljushållare då för i dem brinner votivljusen fint som sjutton! o du kommer väl ihås att kapa veken så att den bara är 0,5 cm? jag missade det i början o då gick det inget bra! lycka till!
kramiz :banana:

som med alla produkter kan det väl bli fel på nåt har du pratat med din försäljare om problemet? en kompis till mig har handlat fr Parytlite längre än mig o hon har fått nya ljus ibland pga olika fel! så värt prova tycker jag!
Kramiz:grin:

Jag eldar bara Partylite här hemma. Jag gillar att de brinner mycket längre än stearinljus, att det inte blir lika varma och att de doftar så ofattbart gott hela tiden.

Jag handlar vår och höst, ganska mycket blir det då förstås, men jag tycker ljusen är värda det! Däremot handlar jag nästan inget av det övriga sortimentet, tycker att det är dyrt med deras ljushållare, dessutom vill jag hellre ha gamla ljushållare. Typ sånt jag kan handla på second handbutikerna.

kl
jag är nybliven konsult.. Jag gillar produkterna och behöver komma ut och träffa folk :)

Jag tycker det är ett bra system att värdinnan ALLTID får gratis produkter. Handlar gästerna för mindre än 2200 får värdinnan 15%, annars om man får en bokning och över 2200 så är det 20%. Plus andra fördelaktiga erbjudanden varje månad.. Och jag som ny konsult nu fick köpa en lykta för 99:- ordinarie pris: 999:-. Nu har jag fyra bokningar inbokade, mitt startpaket är avbetalt, vad har jag att förlora?

Jag gick ifrån ett partylite party nyligen 300.- fattigare (på 40 ljus) och en helvetisk huvudvärk av alla dofter som blandades..

Såååå bra är inte ljusen så de är värda de pengarna!
Däremot kan jag tipsa om ett annat doftljus som är ljuvligt..

Voluspa - Saio perssimon :love:

Det där talar ju bara för att påslaget är helt kocko. Om jag köper en grej för 1000 så ska värdinnan ha 200 och konsulenten 200 och sedan av de 600 som är kvar så ska säljarens konsulent ha sin del. Grejen hade kanske kostat 400 egentligen och pl hade tjänat som vanliga företag.
Nej det är ju en hysteri i vissa kretsar, andra vet ju inte ens vad det är. Jag har också upplevt att människor suckar av vällust och vill ha hela katalogen helt urskiljningslöst. Det är därför jag inte använder mina för det känns inte som jag valt dem själv. Nej det är klart för mig med detta känner jag.

Jag vill berätta min partylite-anekdot:)

Bästa kompisen och jag blev bjudna på ljusparty hos en annan kompis. Vi hade ingen aning om vad man gör på ett sånt! Vi ramlade in en timme senare med en vindunk i högsta hugg och fann till vår stora förvåning huset fullt av tanter som satt knäpptysta och lyssnade på en försäljare som höll på att avsluta sin visning:P Pinsam tystnad uppstod..
I alla fall så köpte vi några såna där ljus som flyter ut så man ska ha dom i ett glas. Dom luktade gott och var fina men med tanke på priset var jag väl inte superimponerad.

*kl*

Jag har varit på två ljuspartyn, visst luktar vissa ljus gott och visst är vissa lyktor snygga - MEN det är absolut inte värt det priset enligt mig!

Rinnfria blockljus dessutom säger dom - viiisst, kan nån då förklara för mig varför hela min dataväska är täckt med stearin (eller vad dom nu använder) och jag skrapa rent min soffa och golvet i min dv lägenhet?

Nej, dom höjer sig själva till skyar som inte existerar!

*kl*

Jag har varit på två ljuspartyn, visst luktar vissa ljus gott och visst är vissa lyktor snygga - MEN det är absolut inte värt det priset enligt mig!

Rinnfria blockljus dessutom säger dom - viiisst, kan nån då förklara för mig varför hela min dataväska är täckt med stearin (eller vad dom nu använder) och jag skrapa rent min soffa och golvet i min dv lägenhet?

Nej, dom höjer sig själva till skyar som inte existerar!

Är det inte de ljusen man ska gå och hålla efter varefter de brinner ? Alltså krama/vika in kanterna så att de brinner jämt.

Nej det är ju en hysteri i vissa kretsar, andra vet ju inte ens vad det är.

Jag hade aldrig hört talas om det förrän jag råkade öppna den här tråden. Jag har tittat på hemsidan och befinner mig i lätt chock. Kan verkligen inte se något som helst speciellt med de där prylarna. :confused:

Detta fenomen har verkligen lyckats gå mig helt förbi! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 659
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka