Partner som jobbar natt

Fick ett oväntat slut. Den han vikarierade dök upp på jobbet och menade att nu är han frisk och vill jobba. Så mannen fick gå hem (och försöker nu vända tillbaka dygnet igen)

Man har alltid rätt att bryta sin sjukskrivning och återgå till arbete. Samma sak ang t ex tjänstledigt för studier. Man kan behöva ge ett par veckors varsel på sin höjd.

Samtidigt är det väl så att om en har ett vikariat till ett visst datum (och det inte står något om uppsägningstid då) så är en anställd till det datumet?

Japp. Men det finns flera olika sätt att skriva. Dels vikariat tom ååmmdd. Då är det till dess och ej uppsägningsbart. Eller så är det under person NNs frånvaro. Eller vikariat från ååmmdd längst till och med ååmmdd. Det sistnämnda kan sägas upp från båda parter - med uppsägningstid givetvis. Eller så timvikariat/vid behov då.

Men då vi inte vet avtalet går det bara svara på ang om den sjuke har rätt att komma tillbaka. Vad som då händer med vikarien styr avtalet.

Sura var att han fråga efter kontrakt flera gånger men "de kommer i morgon"

Ja ja. Kanske inte ett ställe man vill jobba på i alla fall

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 663
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18