Parson Russell Terrier köp

L

Lindyhop

Går i hundköpartankar. Har nästan bestämt mig för en Parson Russell Terrier. Nu är det så att jag har några krav på hur valpen skall se ut och vara.

Jag vill ha en tik, den ska vara nästan helt vit, så är önskemålet att den ska ha antingen en svart fläck över ett öga eller ett svart öra eller något åt det hållet. Den ska vara släthårig och inte avlad alltför mkt på jakt. :d

Tanken är att den ska bo på landet på en hästgård, samt vara med under uteritter i skogen och på tävlingar och annat. Samt även ligga inne i soffan och mysa på kvällarna =)

Verkar detta helt omöjligt? Kan man ställa sådana krav på utseende på valpen? Eller verkar det helt knasigt om man ringer till en uppfödare med dessa krav? :crazy:
Någon som har tips på uppfödare så skicka gärna ett pm,...

Sv: Parson Russell Terrier köp

Men är det ingen som har några åsikter???

Många som tittat, så kom igen nu och hjälp mig lite på traven =)

nja..jag hade tyckt det var lite udda som uppfödare om ngn krävde just en svart fläck över ögat. Koncentrera dig mer på hur själva hunden är än på utseendet. Viss kan du säkert få en parson med mycket vitt utan att låta alltför "udda". Men om du ska ha något speciellt som karaktiserar hunden så nja..då får du nog ägna dig tid åt att leta ordentligt..

Jaa du. om du hittar en kennel somdu betämmer dej för kan du ju alltid fråga om dom har någon sådan. men sättet är mcyket viktigare en utseendet

Tack båda för era svar!
Det är klart att sättet är ju det viktigaste hos hunden.... det ska man ju vara noga med att välja en som passar en själv och de man har tänkt använda hunden till. Men om man får önska så skulle ju gääärna ha en med mkt vitt...

Läste din tråd samtidigt som jag var inne på blocket.se ock kollade lite. av en slump så hittade jag den här annonsen, men det är ju en JAck russell.. vet inte vad det är för skillnad på den Parson Russell?

men den ser ju lite ut som du vill iaf!
Länk:
http://www.blocket.se/vi/12716361.htm?ca=11_s

Tack för tipset! Det är nästan precis en sån liten sötnos jag vill ha!! =)

varsågod! men vad är det för skillnad på Parson och Jack russell?

Parson är lite högre. Samt har lite andra saker som skiljer. KOlla in min andra tråd jag startade här om det. Finns en bra tabell där..

Ja det finns det. Det finns ju 2 st olika Jack Russel så finns det en Parson Russell. Kolla i min andra tråd "vad är det för skillnad mellan jc och parson" så kan du läsa där i länken...

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 675
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Jag undrar om någon har erfarenhet av Parson russell terrier? Har läst på en del och även träffat på en vuxen hund som verkade lugn och...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Luzzan
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 892
Senast: geting
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 353
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023