Päronsko/mushroom som sjukbeslag?

R

rassub

För- nackdelar? Till vilka skador rekommenderas de? Vad är alternativet?
Vill endast diskutera skor här, inte barfota osv..

Sv: Päronsko/mushroom som sjukbeslag?

Päronsko finns såvitt jag vet i flera olika varianter, de jag har sett har varit med öppen tå och den andra med stängd tvärtå. Dessa har företrädesvis använts till hästar med balansproblem

Sv: Päronsko/mushroom som sjukbeslag?

Som sjukbeslag så är det väl mest till bruk som avbelastningssko vid hovsprickor.
Man ska dock tänka på att om de används ofta/länge kan det leda till för starkt tryck på strålen. Fast det kan även vara en effekt man är ute efter,att få igång cirkulation.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 585
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 368
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar