parning, kanin

Smurfoff

Trådstartare
parade min kanin idag .. hon morrade liksom när hanen hoppade upp men flytta sig inte utan bara morrade. dom parades några gånger men hon verkade inte intreserad utan bara låg still och morrade. och hanen var inte trött eller nånting och sen brydde han sig inte om henne för när han närmade sig henne så började hon att morra och då backade han...

tror ni att de kan ha tatt?

Sv: parning, kanin

Hur lät hanen då när han var klar ? Om hanen uttrycker ett kort knorrljud alldeles efter parningen så betyder det att han lyckats, dvs fått utlösning. Kaninhonor kan knorra mot hannen då hon blivit parad upprepade gånger och sen fått nog. Om det lyckas eller ej återstår att se.

hanen lät inte...men hon började bädda i buren dagen efter parningen . är de ett tecken ?

Hon är nog skendräktig... Oftast så brukar dom börja bädda när det är någon vecka/dag kvar till att ungarna kommer (29 - 34 dagar).

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 823
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 879
Senast: AraSlei
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?