Parmesanost som inte förvarats i kylskåp?

cherie

Trådstartare
Min mamma hade köpt en finare parmesanost till mig i julklapp, men den har ju legat under granen och således inte förvarats i kylskåp. Men hur är det med ost, blir den dålig utanför kylen ?
 
Sv: Parmesanost som inte förvarats i kylskåp?

Det är absolut inga problem. Köper man en parmesanost i Italien så kan man till och med få rekommendationen att förvara den i rumstemperatur.
 
Sv: Parmesanost som inte förvarats i kylskåp?

Som Philosophia skrev, det är ingen fara!
Min farfar (Sicilianare) hade alltid ost i ett lätt kyligt skafferi, aldrig i kylen, då förlorade den sin personlighet.;)
 
Sv: Parmesanost som inte förvarats i kylskåp?

Ost hade jag inte varit det minsta orolig över - till skillnad mot den kokta skinkan i den andra tråden... ;)
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 686
Skola & Jobb Det verkar så oskyldigt, ett kylskåp att gemensamt vårda för alla som rör sig på arbetsplatsen. Men i bakgrunden är inte denna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
10 480
Senast: Philosophia
·
S
Gravid - 1år hejsan! jag behöver bara skriva av mig och förväntar mig inge medhåll eller liknande, kanske tips och råd hur ja ska gå till väga/orka...
Svar
13
· Visningar
1 726
Senast: doglover
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp