Pärlspont eller vad för alternativ?

Sonic76

Trådstartare
Behöver ha nåt som täcker halvvägg i hallen, dels för att den tidigare väggen är så förstörd, dels för att det inte kommer funka att måla eller tapetsera.
Nu är ju pärlspont rätt dyrt, nån som har ett bra alternativ? Funderade på klickgolv som man sätter på väggen haha och blev nästan idiotförklarad av en kompis :D

Behöver ha nåt som täcker halvvägg i hallen, dels för att den tidigare väggen är så förstörd, dels för att det inte kommer funka att måla eller tapetsera.
Nu är ju pärlspont rätt dyrt, nån som har ett bra alternativ? Funderade på klickgolv som man sätter på väggen haha och blev nästan idiotförklarad av en kompis :D
Spån- eller gipsskiva som du målar eller tapetserar?

Fast pärlspånt är väldigt väldigt fint....

Finns ju pärlspont -skivor. Billigare och lätt å sätta upp. Men är ju tunnare än äkta. Men värt att googla på!

Beroende på vad för klickgolv så kan det bli bra. En kompis har ett mörkt golv över ena väggen i vardagsrummet, nu är det en hel vägg men riktigt snyggt är det!

Jag tror skivorna med pärlspont är rätt prisvärda och inte minst enklare att sätta upp. Vi diskuterade här i en annan tråd att om man målar dem vita efter uppsättning (även om de är vita från början) kan man måla över skarvarna så syns det inte alls att det är skivor. :)

Men visst kan man ha golv på väggarna. Vet en som har det i köket, snyggt mörkbrunt med "sliten" yta, blev jättefint på väggen!

JA ikea har ju skapliga priser på sina golv, men ska såklart kolla pärlspont mm också. Det rör sig ju inte om en massa kvm yta så :)

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg