pärlplattetråden

cili

Trådstartare
En tråd för oss som gillar att lägga pärlplattor.

Vill se bilder på era kreaktioner, så man kan få lite inspiration från olika håll

Det här knåpade jag ihop under gårdagen (med hjälp av photopearls)
091102635.jpg


När man ska stryka sina plattor, vilken värme är det som gäller då? Och kan man ens stryka photopearls-pärlorna? Klarar dom plattorna värmen?
Känns ju enklare (och billigare) än att sätta dit klisterark varje gång
 
Sv: pärlplattetråden

Åh! jag är jättesugen på att försöka med något sådant där :D
Men, det känns skitsvårt att få till mönster bra och så.
Hur gör man? :angel:
 
Sv: pärlplattetråden

Det är ju samma sorts pärlor i photopearlspaketen som i andra paket.
När barnen gjort pärlplattor på jobbet stryker vi på högsta värmen, utan ånga, och med ett smörpapper emellan. Tänk på att stryka på baksidan bara... ;)
Alla pärlor fäster inte ihop alla gånger bara, man får vara lite klurig när man stryker och se till att stryka jämnt.
 
Sv: pärlplattetråden

Jag har lyckats värma pärlplattor så mycket att själva plattan blivit helt deformerad, så jag behöver en dummie-guide ;)
 
Sv: pärlplattetråden

På panduro säger de att photopärlorna inte ska strykas.

Själv har jag vanliga pärlpattegrejer och gör mest pilar :D
 
Sv: pärlplattetråden

Man får inte värma för mycket och måste se till att röra på strykjärnet hela tiden, annars smälter pärlorna ojämnt. Sen måste man se till att sluta värma innan man kommer ner till själva plattan!! Men så mycket ska man inte smälta öht... :)

Har photopärlor på jobbet. Ska prova dem någon dag... :)
 
Sv: pärlplattetråden

Läste på fotopärlorna på jobbet idag och där stod det att man kunde stryka dem och att man som jag sa ska göra det med hög temperatur och med cirkulära rörelser stryka utifrån kanterna och in mot mitten för att få det att hänga ihop så bra som möjligt!
 
Sv: pärlplattetråden

är det verkligen ingen annan än jag som lägger pärlplattor och har lust att visa upp bilder? :eek:

jag ville ha inspiration ju :D
 
Sv: pärlplattetråden

Jag har haft dille på att göra pärlplattor i omgångar! Sist blev det en massa med gamla tvspelsmotiv!

parlor_60077790.jpg
 
Sv: pärlplattetråden

vad häftigt!!
tänk vad roligt det vore att göra en mariobana längs väggen :angel:
 
Sv: pärlplattetråden

åå nu blev jag sugen på å testa..

Behöver man det speciella programmet du använder eller kan man använda sig av paint? vad jag förstår finns det olika sorters pärlor? köpte du startkittet eller lösa pärlor?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 957
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 783
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 181
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp