Parkörning

L

linneaforss

Hur mycket svårare är det igentligen att köra par om man endast kört enbet.
Jag tänker mäst på ett litet shettispar :) två svarta shettisar :love:

VAKNA!.....ops! :angel:

Men jag tänker mäst på hur mycket bör man kunna innan man försöker sig på 2 framför vagnen i stället för en?

Sv: Parkörning

Hur svårt det är beror lite på hur pass utbildade hästarna är. Det är lättare att köra två stadiga hästar som går framåt hela tiden än två som hänger ifrån stången och aldrig drar samtidigt. Då behövs de endel kunskap. Tips är att vara med någon som kör par och lära dig ställa in korstömmarna, stångkoppel mm. Du har je endel parkuskar i ditt område. Ring och fråga dom blir säkert glada att få hjälpa till:)
/M

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 297
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka