Pariani Cc

S

__Stilett__

ngn som har bilder o visa på dressyrsadeln (helst med häst) samt berätta vad för hästar denna sadel passar till och hur är den att rida i? hur är knästöden, stora/små?

Sv: Pariani Cc

Jag har provat en i affären och det verkade vara bra kvalitet men jag tyckte inte den var skön, det är ju dock högst individuellt. Lite hård tror jag att jag tyckte då, men det är ett tag sen, kan minnas fel.

Hittade en bild på en av sidorna för beg. Den jag provade såg lite annorlunda ut, den här är nyare, jag provade för flera år sen.

pariani cc

mm..tänkte på just den modellen på bilden :-)

är den för svängda ryggar tro?
är den som en röösli?

Senast ändrad av en moderator:

Just denna Pariani har legat på en grov häst med inte allt för rak rygg. Har väl några bilder när den ligger på hästen men bilderna vill jag inte lägga ut här.

mm..tänkte på just den modellen på bilden :-)

är den för svängda ryggar tro?
är den som en röösli?

Ja, tror den är som röösli ungefär, det var som röösli-liknande jag letade (dvs bommen) eftersom röösli var en av de bomar som passade hästen:idea:

Jag har en Pariani CC till min ponny som har ganska svängd rygg.
Jätte skön att rida i, mjuk i sätet och har varken stora eller små stöd, tycker jag. Man blir inte låst i sitsen iallafall!
De är ganska små i sätet, så min 17'' motsvarar nog mer en 16.5.

tack för svaren. röösli har vi nu o den är för svängd. Han är ett mellanting mellan rak o svängd.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 681
Senast: Badger
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka