Paralyserad

S

Saah_pippi

Hej, jag har ett problem med min hund. All tid hon inte är ute, leker eller äter står hon i ett hörn (gärna nedanför ett fönster) och stirrar ut i luften samtidigt som hon viftar frenetiskt med svansen.
Det ser ut som om hon faller i nån slagsa trans! :eek:
Jag vet inte vad man ska göra. Är det någon som har sett något liknande? :confused:
När det är soligt ute och solen lyser på dammet i luften, står hon som paralyserad och stirrar på dammet och försöker fånga det.
Ska man säga till henne, hindra henne eller bara låta henne hållas???

Tacksam för alla svar! :)

Sv: Paralyserad

Nej det är en blandras, gråhund/bordercollie.

Det kanske är ett roligt spöke som visar sig för henne? :p

Nää, man ska inte skämta bort sånt där, men jag vet faktiskt inte vad det kan bero, har inte hört något liknande och kan inte se hur det kan tänkas se ut framför mig.

Har du provat med lite hjärgympa hemma? Har du krävt att hon ska gå och lägga sig? Då kanske hon kan koppla av. Får hon vara med i alla situationer?

Hon gör det av samma anledning som vissa jagar sina svansar, vandrar fram och tillbaka, eller hittar på andra konstiga saker. De är troligen understimulerade och smått stressade av detta. Hittar då på ngt annat. Min strävhåriga tax vandrar, runt, runt, runt. Hon kan hålla på hur länge som helst om man inte bryter det.

Ja det är ju bordercollie i henne och de behöver ju få arbeta med skallen, hjärngympa som det redan skrivits om. Försök med lite sånt som hon får klura på och se om det blir bättre, annars kanske det är något du kan prata med en vet. om.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 357
Senast: Acto
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 107
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka