Para valp?

Nila

Trådstartare
Läste just en annons där jag tyckte slutet var väldigt konstigt, i brist på bättre ord.
Min hund är 1 år, men jag vill inte para honom med nån tik för jag tycker han är för ung. När han är äldre och fått lite meriter kanske.
Rubriken var att Bordercolliehanne finns till parning. Och i slutet stod det ***** trefärgad, ännu valp men ter sig mycket lovande.
Inte parar man väl med en valp?? Låter helt obegripligt för mig.

Sv: Para valp?

Jag förstår inte riktigt.
La han ut en annons som berättade att han hade en 1år gammal valp som inte var tillgänglig för avel? Men hade rubrik "Bordercolliehanne finns till parning"?

:confused:

Nu är jag kattuppfödare men i "kattvärlden" kan en parning vara bokad från att hanen är väldigt ung, trots att man inte genomför den före katten är fertil. Kanske är något sådant, att ägaren tar emot bokningar på en lovande hanvalp?

Jag tror du blandar TS och annonsen lite.
Jag kollade vad det var för annons och det är alltså en BC-valp som de erbjuder till parning. Han är valp nu men kan para till våren enligt annonsen.

Jag tror TS menade att hon själv inte skulle para sin hund som var ett år.

Ja precis. Kanske skulle ha gjort mellanrum efter att jag pratat om min hund.

Jag tycker ändå det är tidigt att lägga ut en annons om att hunden finns tillgänglig för parning när den ännu är valp. Nu var det väl kanske inte så att dom tänkte para nu när den är valp, men jag tycker ändå att det är tidigt. Men det kanske är så det fungerar?

Knappast om det är en SKK reggad hund. Den måste ha känd HD status o vara godkänd vallhund för att få avlas på.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 087
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 561
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Sitter i den förmånliga men svåra situationen att ha valmöjligheter på valp. Och vet inte hur/om/varför jag ska välja! Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka