Pappers hjälp tack =)

J

Japanesen

Fick ju min kisse katt igår och MASSA papper som jag inte riktigt förstår mig på :o

Först något papper med Ägaranmälan för Microchipet, förmodar att jag ska skicka det till SKK.. eller?

Ägarändringsintyg för SVERAK-registrerad katt.. ska jag skriva på den och skicka eller ska jag ta en kopia och skicka kopian till dom med underskrift såklart?

Överlåtelse av katt, den ska jag skriva under och spara?

Och sen så på Stamtavlan så finns det klisterlappar kvar med id-nr ska jag spara dom? eller ska dom skickas med på någon av dom andra papprerna?

Sv: Pappers hjälp tack =)

Ägaranmälan för chipet ska mycket riktigt till SKK. Sitter det inte redan en steckkodsremsa på den blanketten ska det på en.

Ägarändringsintyget ska vara påskrivet av säljaren, du skriver på dina uppgifter, skriver under och skickar till sverak.

Överlåtelse av katt är försäljningsavtalet. Det brukar vara i två ex, du ska ha ett, säljaren ett och båda ska ha skrivit under.

Chipremsorna som finns kvar vet jag inte riktigt vad man ska göra med... Jag har sparat alla mina av någon oförklarligt anledning. En ska ju sitta på stamtavlan, ska du ha pass sätter man en där med (eller så skriver vet in chipnumret för hand).

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har vi besökt en kull och skrivit på pappren för en av kattungarna. :nailbiting: ;) De är fortfarande små så vi får dom först mellan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 194
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Har ett problem ang pass,och ägarbyte. Har varit i kontakt med stc lääänge tidigare ang att jag inte står som ägare på min häst... Tar...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama