Har helt glömt att uppdatera tråden.
Nu är vi med katt i alla fall. Allt har gått jättebra. Första veckan var dock lite jobbig.
Vår Russian blue-hona var väldigt osäker och hade svårt att anpassa sig till oss, vårt hem och till vår Cornish Rex-hane som var och är betydligt mer framåt.
Tror att hon i princip bara varit i ett rum där hon växte upp. Uppfödaren hade dessutom kattungarna i en bur
där de åt och sov mm. Vet inte om den var låst eller öppen. Så jag antar att hon var väldigt ovan vid stora, öppna ytor.
I en vecka gick hon under namnet ”Fröken Fräs” då hon i princip bara fräste åt vår andra katt.
Sen blev dom bästa kompisar bara sådär......
Båda katterna är underbara.
Rex-katten är betydligt mer framåt och lite roligare i det avseendet. Mer självständig är han också. Och ett riktigt matvrak. Äter allt om han får som han vill. Glufsar i sig köttfärs och kyckling som en hund när dom får det.
Russian Blue-katten är framåt på ett litet annat sätt.
Bland annat är hon en baddare på att klättra i gardiner och hoppa upp och ner från höga höjder.
Har en klädd sänggavel i sovrummet som är en baksida av en hög garderob.
Favoriten brukar vara att klättra upp på den och sen försöka gå ner på min sänghimmel. Slutar alltid med att hon river ner precis allt.
Kan säga att hon är mer eller mindre portad från sovrummet.
Båda är enormt keliga och kurriga.
Båda är väldigt pratiga också. Russian Blue ska ju tydligen inte prata så mycket, men våran gör det. Fast hon kan inte jama ordentligt utan piper mer. Hon är väldigt bra på att tala om vad hon vill. Det är dom båda två förresten.
Skillnaden är väl att den andra jamar högt och ljudligt när han vill ha något sagt.
Favoriten då? Helt otippat Cornish Rex-katten.
För det första valde han ut mig till att börja med av någon konstig anledning. Sen är han så mjuk och varm och så himla gosig.
Jag skulle aldrig ha katt i sängen och ja, ni kan ju gissa var han brukar sova någonstans.