papillons.

Sv: papillons.

Fel av mig man får men de rekommenderas inte...:) så här står de. Ska finnas mera om detta men det var allt ja hittade nu.. Var min uppfödare som berättade detta men citatet hittade ja på phalene sidan

KORSNINGAR mellan varianterna ger ofta halvresta öron med fallande spetsar, vilket är ett allvarligt fel.
 
Sv: papillons.

Fel av mig man får men de rekommenderas inte...:) så här står de. Ska finnas mera om detta men det var allt ja hittade nu.. Var min uppfödare som berättade detta men citatet hittade ja på phalene sidan

KORSNINGAR mellan varianterna ger ofta halvresta öron med fallande spetsar, vilket är ett allvarligt fel.

Men som sagt, man FÅR korsa raserna..även om nu risken för fel utseende på öronen är stor. Och papillioner har använts i phalénen för att slippa undan linjeavel. Säger inte att det är rätt. Men man får :)
 
Sv: papillons.

Ja skrev ju de.. fel av mig.. man får men det rekommenderas INTE då de inte följer någon utav rasstandaren...


Men som sagt, man FÅR korsa raserna..även om nu risken för fel utseende på öronen är stor. Och papillioner har använts i phalénen för att slippa undan linjeavel. Säger inte att det är rätt. Men man får :)
 
Sv: papillons.

Det är ingen liten knähund om man tror det. Dom ska aktiveras. Det är en stor hund i liten förpackning helt enkelt.
Hmm... det kanske blir en sån då om några år när det är dags för nästa hund:) Jag har fastnat för det lilla formatet efter alla år med stora hundar - fast mina golden är ganska små om man jämför med andra:smirk: Har varit inne på Sheltie också men är väldigt rädd för att få en feg hund.
 
Sv: papillons.

"Stämmer det att papillon/phaléne är mycket tuffare än man tror?"

Vi har en liten på 2kg (hon är för liten) som får min tik (33kg?) att backa med svansen mellan bena :crazy: :D
Den stora hunden är äldre :o
 
Sv: papillons.

Hmm... det kanske blir en sån då om några år när det är dags för nästa hund:) Jag har fastnat för det lilla formatet efter alla år med stora hundar - fast mina golden är ganska små om man jämför med andra:smirk: Har varit inne på Sheltie också men är väldigt rädd för att få en feg hund.


Härligt att fler får upp ögonen för dom. Dom är verkligen helt underbara :)
Är själv uppvuxen med Berner Sennen. Och tycker att det är hundarnas hund. Men den här lilla rasen är verkligen ett bra alternativ till dom stora, just därför att dom kräver en hel del av en. Och så är dom ju billigare i drift ;)
 
Sv: papillons.

Jag har två små Papillontikar på 4 år. Har även haft två tjejer innan mina nuvarande. Alla mina har varit av den lite nättare typen. De jag har nu väger 3 kg. Och de två innan vägde 3,8 kg.
Jag har verkligen hittat "min" ras. De är sociala, intelligenta (8:e smartaste rasen har jag för mig), lätthanterliga, lättlärda, energiska, tåliga och tuffa små hundar.
Mina hundar är med migdå vi seglar, i stallet och på ridturer. De har inga problem att hänga med trots att de är så små.
De är med mig på det mesta. Och många har fallit totalt för rasen efter att ha träffat mina. Det är människor som har haft fördommar mot små hundar och trott att dem är fega, korkade, känsliga eller bjäbbiga. Har man en Papillon som skäller beror det sällan på hunden.
Det är en otroligt lättlärd ras som verkligen vill vara till lags(oftast iaf;)).

Jag rekomenderar starkt Papillon om man vill ha en aktiv och intelligent hund i liten förpackning.

Bilder på mina tjejer:

Flugsim.jpg
[/IMG]

Miiinpadda.jpg
[/IMG]

Mygganfot.jpg
[/IMG]
 
Sv: papillons.

Har tyvär inte några bilder, men jag har stor erfarenhet av Papillon. Min mamma var uppfödare under min uppväxt och jag tog över en av hennes tikar som jag tog en kull på för ca 20 år sedan. Det är "mycket hund i liten förpackning". Otroligt smarta och trevliga hundar. Sveriges första lydnadschampion lär ha varit en Papps. Min syster har en nu som är 13 år och grym på frisbee.
Själv har jag gått över till "jättepappisar", BC:idea:
 
Sv: papillons.

Ella kommer från Mosaikens i Kallinge. Hyresvärden har Ellas moster här hemma också, lika trevlig hund det.

Off topic: Fördomarna som alla hade mot småhundarna har hon slagit hål på. Hon var med mig på jobbet en dag, och kelade med allt och alla. Hoppade upp i knäet på chaffisarna och skulle mysa, en farbror blev nästan tårögd när hon somnade i hans knä.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 925
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 791
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 665
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp