Pans Kardenal 781

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hoppsan
  • Startdatum Startdatum
Re: Pans Kardinal 781

Han heter Pans Kardinal, så det är kanske därför du inte hittat något.

Här hittar du hans stam.

Jag har för mig att han kastrerades för något år sedan, eller åtminstone togs ur aveln.

Nu är jag hemma och kan kolla i hingstkatalogen :)

Pans Kardinal kastrerades 2001, vet inte varför.

Han föddes 1986, är svartbrun, 163 - 21 cm. Hans exteriöra utlåtande var: Ädel, mycket god typ. Väl ansatt hals och bra sida. Något inåttåad fram. Mycket goda rörelser i skritt och trav. 88788 (4,5 år)
Bruksprov: 4 år (4,5 år) gång 6967 (6877) hopp 910/78 (88/77).

Han hade placeringar upp till 1,30-hoppning och msv B dressyr.

Fram till år 2000 hade han betäckr 138 ston.

Hyfsat trevlig hingst men vad jag vet förärvde han sig inte speciellt bra. :crazy:

Trots att jag ett bra tag bodde i Jönköping där han betäckte kan jag inte påminnna mig någon som hade honom som far och visade framfötterna. Däremot är det någon med honom som morfar som har gått bra.

Har träffat tre avkommor och ridit samtliga, en gemensam nämnare - rutten ridbarhet dvs riktigt illa - värre än en utsliten ridskolehäst!
Samtliga tre hade ok gångarter, gick som bäst i hoppning.
Ytterligare en gemensam nämnare: utrycksfulla stora ögon.

Kardinal kastrerades först, pga sin ridbarhet.. de trodde han kanske kunde bli bättre som valack. riktigt rutten ridbarhet.. seg som fan.. sen tog d bort han för han vart sckitzofren... (stavning??) :(

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar