Panoramafönster i sovrummet

misan

Trådstartare
Det är såklart jättefint med panoramafönster, härligt ljusinsläpp, men på nätterna vill vi gärna ha mörkt. Just nu har vi en rullgardin i mitten och på varje sida ett mörkblått kraftigt tyg från Ikea men det blir glipor och känns inte som det fungerar riktigt bra. Är det nån annan som har bra mörkläggningsidéer för stora sneda fönster? Jag var lite inne på nån slags omlottlösning så det inte glipar men vet inte vart man köper det, eller vilket tyg osv som är bra.

Sv: Panoramafönster i sovrummet

Jag va lite inne på nåt sånt, men då kommer det väl inte gå att dra dem åt sidorna? Eftersom fönstret är snett, eller vad säger man, men i alla fall högre i mitten? :)

Jag hade specialbeställt en jättebred mörkläggande rullgardin i samma färg som väggen så den knappt inte syns om man rullar upp den fullt ovanför fönstrena.
Tillräckligt bred för att täcka alla fönster i ett svep.
Helt klart snyggast tycker jag + att man slipper jobbiga springor där ljuset sipprar fram.

Med lamellgardiner får du ju massor av springor där ljuset sipprar fram så det skulle inte jag köpa iaf om du är ute efter mörkläggning...

Senast ändrad:

Ja det är ju det som är hela poängen, att det ska bli mörkt.. Jag hittade textilonnet.se som säljer mörkläggningstyg till riktigt bra pris, nån som har handlat där? Problemet är ju att fönstret inte är lika högt hela vägen, det är snedtak så det är bara fullhöjd ca 1 meter i mitten. Så antingen om man kan beställa det färdigsytt, eller så får jag ta en omgång med symaskinen, vilket jag inte är så sugen på.

Vi hade förrut panoramafönster i 3 delar med snedtak på sidorna och då specialbeställde mamma 3 rullgardiner som sattes i repektive fönster och de var liksom snedsydda så de passade perfekt i fönstrena och gick mott karmen så man slapp ljuset.

Vet inte vart hon köpte eller vad det kostade men jag gissar att det inte var billigt, men bra blev det och man kunde knappt inte se att de fanns där när de var max upprullade :)

Vet att hon beställde via nätet iaf så om du googlar borde du kunna hitta samma eller ngn som kan göra samma sak :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka