Pannluggen utsläppt?

Sv: Pannluggen utsläppt?

jag kör alltid utan, Flash är totalt omöjlig att gör en snygg knopp på då han är livrädd att man ska dra av honom öronen. Hellre utsläptt pannlugg en en ful knopp.

Det är så olika... oftast är det snyggast med knopp i pannluggen men vissa hästar ser bara konstiga ut.

Min d-ponny har ett sött, tjejigt huvud och är jättefin med lös pannlugg. men om jag knoppar luggen försvinner hela uttrycker och hon ser konstig ut plus att huvudet blir jättestort... så jag tävlar med lös pannlugg men knoppad man :)

Det beror helt och hållet på vad hästen passar i!
Den hästen jag har nu är en Lipizzaner och dom har stora huvuden som det är... jag tycker inte att jag ska göra en knopp i pannan och förstora det ännu mer... han blir ju opropotionerlig hela han då!

Tycker det beror helt på om man ska knoppa eller inte. har man lite lugg så är det klart man knoppar. har man mellanmycket lugg tycker jag också att man ska knoppa. men har man mycket är det supersött att han den utsläppt:love:. Har också tävlat mot en fjording, fast i storhästklass då, och den är såååå söööööt med sin stora pannlugg:d.

Jag hade aldrig knopp i pannan på min B-ponny.
Han var mycket sötare utan :D

Jag tycker det beror på vad det är för häst :)
skulle nog tycka att det såg ostädat ut om proffsdressyrryttarna på nationell nivå kom in med sina superhästar o hade manen knoppad men pannluggen utsläppt ;)

På ponnysar (och även vissa hästar kanske?) kan jag dock tycka det är kanongulligt med utsläppt lugg o knoppad man! :D

*kl

Alltid knoppad lugg. Allt eller inget, tycker jag.
Min häst har typ tre strån till lugg, men jag knoppar den ändå, ser mer prydligt ut.

KL
Jag har hittills alltid knoppat luggen också men egentligen tycker jag att hon är mycket sötare i utsläppt lugg.
Hon får jättelånga öron tycker jag när manen och luggen är knoppad...:D
Utsläppt:
hedwig2_080513.JPG

Knoppad:
hedwig_080405.JPG

Vad tycker ni?

Hade jag tävlat min häst hade inte jag knoppat hans lugg.
Dels för att det blir en jättebulle, men framför allt för att han har så lång panna så han ser ut som en ko utan pannluggen :o

Inte knoppad man, men utsläppt lugg, ger ett hum om hur besvärlig den är.

Senast ändrad av en moderator:

Min welsh cob har så lång lugg så om man ska knoppa den så blir den stor som en fotboll :angel:
Därför kör jag utan knopp i pannan, tycker att det är gulligare på ponnyer :D

Första året ja hade min ponny gick det inte att få till nån snygg knopp i pannan för han bara bet mig och höll på när man skulle knoppa! :devil: så han såg ut såhär:
2205314.jpg

men vi träna och träna tills han gick med på det och då såg han lite ut som en tjej, men då fick han alltid knopp :D

2250738.jpg

Jag knoppar alltid allting och har alltid gjort så. Tycker överlag det är fruktansvärt fult med utsläppt pannlugg. Undantaget är hästar med jätte lång, tjock pannlugg, typ welshar, de är oftast finare med utsläppt än knoppad.

skulle nog tycka att det såg ostädat ut om proffsdressyrryttarna på nationell nivå kom in med sina superhästar o hade manen knoppad men pannluggen utsläppt ;)

Tror att Kyra ridit VM på en med lös panlugg. Även Alexandra Korelova rider utan panluggsknopp.

Heddan är jättesnygg i utsläppt :love: men då syns ju inte blinget på pannbandet lika bra å andra sidan ;)

Jag har ALLTID knoppad, och då menar jag inte bara på tävling, hemma också.... Han är Mycket finare med och jag tycker alla ska ha det, är det dressyr så är det.
Men smaken är som baken, delad:p

Min häst är 178 cm hög och älskar att reta mig tilldöds så den brukar få sitta i några dagar i taget:rofl:

Hej!

Jag tävlar helst med pannluggenn utsläppt eftersom pållan har en enorm pannlugg som om man knoppar den ser ut som en vit kanelbulle melln öronen. Det är skitfult!!

Hur andra gör lägger jag mej faktiskt inte i och har ingen åsikt om, jag hoppas de gör vad som passar bäst på hästen:-).

/ Lavinia

Liknande trådar

Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka