PonnyMajsan

Trådstartare
Hej jag har inget aning om var tråden ska ligga så någon får gärna flytta den;) Min fjordings man är hemsk. Den är stubbad och cirka 6-8 cm kort. Även fast den är stubbad så lägger den sig nära nacken och liksom ligger framåt mot öron. Så jag tänkte spara ut hennes man då den växer jättefort. Men hennes pannlugg är ganska kort så det ser nog lite konstigt ut med lång man och kort pannlugg. Kan jag "hjälpa" pannluggen att växa? Isåfall hur ska jag göra? Har aldrig klippt pannluggen då man inte ska göra det på en fjording. Tack på förhand:)

@PonnyMajsan; Egentligen skall väl inte en fjording ha lång man heller?;) Men gör man inga större synder så tycker jag att det kan vara, men en hardcoreentusiast kan ha något att påpeka.

En pannlugg är var den är, visst kan du toppa till den lite men alla fjordisar får inte lång pannlugg. Om manen lägger sig fram mot öronen så går det att snagga precis bakom öronen alternativt stubba den kortare vid nacke och manke så högsta punkten blir strax mitt på halsen.
Så ge inte upp den klassiska fjordingfrillan än, det finns en massa balla mönster som man kan klippa till.

Man kan göra underverk genom att etappklippa det vita. På så sätt står även tjocka manar och det syns knappt någon skillnad ens på nära håll.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?