Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självfallet går det bra att en kompis följer med. Det är ju tryggt med lite moraliskt stöd. Hälsa, presentera er och tala om direkt att det är du som ska provrida.
Lycka till!
Det tror jag är ganska vanligt, ja. Jag skulle nog inte säga till i förväg. I alla fall inte om provtidningen är tänkt att ske i ridhus/på ridbana. Om ni ska rida ut en timme kan det ju bli lite märkligt om kompisen ska stanna kvar ensam, förstås. Annars tycker jag inte att det är ett dugg konstigt.Borde jag höra av mig och fråga/säga att en kompis följer med? Jag är orolig att jag framstår som flamsig som inte ens klarar provtidningen själv, men det kanske är vanligt att ha med en kompis?
Det tror jag är ganska vanligt, ja. Jag skulle nog inte säga till i förväg. I alla fall inte om provtidningen är tänkt att ske i rudhus/på ridbana. Om ni ska rida ut en timme kan det ju bli lite märkligt om kompisen ska stanna kvar ensam, förstås. Annars tycker jag inte att det är ett dugg konstigt.
Nej, de behöver du inte göra :-).Borde jag höra av mig och fråga/säga att en kompis följer med? Jag är orolig att jag framstår som flamsig som inte ens klarar provtidningen själv, men det kanske är vanligt att ha med en kompis?
Borde jag höra av mig och fråga/säga att en kompis följer med? Jag är orolig att jag framstår som flamsig som inte ens klarar provtidningen själv, men det kanske är vanligt att ha med en kompis?
Har nog aldrig varit med om att man provrider ensam faktiskt. Ofta vill man ha med någon som man kan bolla lite med eller som t ex kan filma. Hade inte reagerat alls så klart att du ska ta med kompisen. Hoppas det går bra....
Lite udda är det att ha med en kompis kan jag tänka, sen kommer du ju vara ensam med hästen, så hästägaren kan ju vilja veta hur du reder ut situationen på egen hand. En medryttare som behöver ha en kompis med sig skulle jag nog uppfatta som lite osjälvständig.