jenred
Trådstartare
Min häst fick panik i hästransporten idag. Vi skulle bara lastträna och var därför på hemmaplan. Han gick snällt in, jag stängde och han stod där lugnt och mumsade på sin havre. Efter ca 20 min blev han av någon anledning orolig, strax därefter började han stegra sig och sparka bakut, helt okontaktbar. först sparkade han sönder baklämmen totalt hela lämmen bröts i bitar, då kastade han sig istället framåt, lyckades få av frambommen, fastnade i denna rakt in i sidan och blev hängande ut genom framdörren innan hans hud fläktes upp och han blev fri. Det var helt fruktansvärt, han skrek av smärta när han satt fast och jag kunde inte göra annat än att sätta mig själv i säkerhet. När han kom ut såg han ut så här
samt en del mindre skador på benen.
Han fick åka djurambulans till hästkliniken.
Efter 4 h tråcklande såg det ut såhär
Han blir kvar över helgen.
Nu till min fråga; hur ska jag få hem honom. Jag vågar nog aldrig mer lasta honom i vanlig transport. Känner ingen med lastbil. Kan man anlita hästransportör för en sträcka på 1,5 mil? Känner mig helt villrådig.
samt en del mindre skador på benen.
Han fick åka djurambulans till hästkliniken.
Efter 4 h tråcklande såg det ut såhär
Han blir kvar över helgen.
Nu till min fråga; hur ska jag få hem honom. Jag vågar nog aldrig mer lasta honom i vanlig transport. Känner ingen med lastbil. Kan man anlita hästransportör för en sträcka på 1,5 mil? Känner mig helt villrådig.