Panik för trauma terapi

Jag HATAR att min hjärna är som den är. Som att nu så har iallafall eftermiddagen och kvällen varit ganska bra. Och jag har tänkt på possitiva saker och så. Så det är ju jätte skönt!
Men då bara för en personal sa att det börjar bli dags för kvälls rutinen och lägga undan telefonen och sånt så bara PANG så kom det skit mycket ångest och att jag verkligen verkligen INTE vill det. För jag vill inte sova så det blir morgon för jag har psykologen imorgon och jag trauma terapi som är skit skit skit jobbigt. Och att bara för jag tänker på att det är imorgon så kommer det massa skit jobbiga minnen och tankar om äckel saker. Så jag nästan inte står ut bara för jag VET att jag MÅSTE tänks på det imorgon.
Och jag vill verkligen INTE INTE INTE det. Även fast jag vet att det är för det ska bli bättre och att äckel sakerna ska på verka mig mindre och allt sånt men det känns inte som att det kommer hjälpa nånsin iallafall. Utan jag kommer nog aldrig kunna be arbeta det utan jag skulle bara vilja trycka bort allt och inte tänka på det men det går ju inte heller.

Jag HATAR att min hjärna är som den är. Som att nu så har iallafall eftermiddagen och kvällen varit ganska bra. Och jag har tänkt på possitiva saker och så. Så det är ju jätte skönt!
Men då bara för en personal sa att det börjar bli dags för kvälls rutinen och lägga undan telefonen och sånt så bara PANG så kom det skit mycket ångest och att jag verkligen verkligen INTE vill det. För jag vill inte sova så det blir morgon för jag har psykologen imorgon och jag trauma terapi som är skit skit skit jobbigt. Och att bara för jag tänker på att det är imorgon så kommer det massa skit jobbiga minnen och tankar om äckel saker. Så jag nästan inte står ut bara för jag VET att jag MÅSTE tänks på det imorgon.
Och jag vill verkligen INTE INTE INTE det. Även fast jag vet att det är för det ska bli bättre och att äckel sakerna ska på verka mig mindre och allt sånt men det känns inte som att det kommer hjälpa nånsin iallafall. Utan jag kommer nog aldrig kunna be arbeta det utan jag skulle bara vilja trycka bort allt och inte tänka på det men det går ju inte heller.
Måste du lägga undan allt eller får du lyssna på något? Jag lyssnar ibland på somna med Henrik när jag har svårt att komma till ro.

Kram ❤️

Jag vet inte alls om det här hjälper dig, men en sak jag brukar göra när jag har något jobbigt framför mig som jag inte vill, är att jag försöker tänka att "imorgon den här tiden är det förbi". Eller "imorgon den här tiden har jag gjort det".

Och samma dag som det otäcka är tänker jag : "om 2 timmar är det över". (Eller hur länge det är).

Sköt om dig.

Jag vet inte alls om det här hjälper dig, men en sak jag brukar göra när jag har något jobbigt framför mig som jag inte vill, är att jag försöker tänka att "imorgon den här tiden är det förbi". Eller "imorgon den här tiden har jag gjort det".

Och samma dag som det otäcka är tänker jag : "om 2 timmar är det över". (Eller hur länge det är).

Sköt om dig.
Vilken bra idé, jag lånar den av dig :)

Hoppas att du kunde sova inatt Emma ❤️

Jag hoppas att terapin ändå hjälper snabbt så att det blir lättare för dig snart ❤️

Sköt om dig.
Jag brukar också försöka att tänka så och jag tycker att det är ett bra tips ❤️ Men det är svårt bara med trauma terapin för även ifall jag tillexempel tänker nu att det är över om två timmar så är det nästa gång på fredag. Så det är ju aldrig som ÖVER utan det är bara precis denhär gången som är över om två timmar. Men hela trauma terapin vet jag inte om den kommer vara över nånsin.

Hoppas att du kunde sova inatt Emma ❤️

Jag hoppas att terapin ändå hjälper snabbt så att det blir lättare för dig snart ❤️
Jag sov lite blandat så det var väl inte bra men inte det allra allra värsta heller.
Och tack ❤️ Det hoppas jag också men det känns o möjligt. Men ja jag vet att det kan ta lång tid och så och jag har bara haft det några gånger änsålänge. Men det känns ändå inte som det har blivit detminsta bättre och domflesta ställen som jag har läst så står det att det brukar bli lättare och lättare för varje gång. Men så är det inte för mig iallafall.

Hoppas det går ok idag @EmmaFilippa ! Kom att tänka på en sak när du skrev om att det antagligen kommer ta så lång tid med traumaterapin. Om jag inte minns fel så var det väl så tidigare att det inte gick att påbörja traumaterapin för att du mådde för dåligt? I så fall är ju bara det att du kunnat börja ett stort steg i sig! Det går framåt Emma❤

Hoppas det går ok idag @EmmaFilippa ! Kom att tänka på en sak när du skrev om att det antagligen kommer ta så lång tid med traumaterapin. Om jag inte minns fel så var det väl så tidigare att det inte gick att påbörja traumaterapin för att du mådde för dåligt? I så fall är ju bara det att du kunnat börja ett stort steg i sig! Det går framåt Emma❤
Ja men det blir ju aldrig bättre. Utan det som är att jag ska typ närma mig dom jobbigaste sakerna varje gång. Och har tagit pytte steg nu varje gång så det inte ska bli som FÖR mycket. Men ändå så är det redan förmycket helatiden och även ifall som idag att jag ritade några saker som handlar om före och efter en äckel händelse liksom. Så pratade vi om det så inte om själva äckel saken. Och ändå så är det att själva äckel saken typ tar över i min hjärna nu så jag nästan får panik för jag inte kan få bort det ut huvudet. Även fast vi inte pratade om själva det alls för jag inte klarar det. Men jag kommer aldrig klara det och det kommer aldrig hjälpa så det är bara att jag gör en skit jobbig sak två gånger i veckan helt i o nödan.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30