Panelskiva

Winni

Trådstartare
Är det någon som har panelskivor på väggarna hemma? Är de lätta att sätta upp?

Jag tänkte "fuska" i hallen med att sätta panelskivor som är spårad som en pälspontvägg. Tänkte köpa Brandens panelskivor.

Sv: Panelskiva

Är det någon som har panelskivor på väggarna hemma? Är de lätta att sätta upp?

Jag tänkte "fuska" i hallen med att sätta panelskivor som är spårad som en pälspontvägg. Tänkte köpa Brandens panelskivor.

Plättlätt :D

Blir snyggt, även om det är "fusk" :angel:

By**m*x har också sådana skivor mkt billigare, kanske inte samma höga kvalité,
men jag köpte sådana när jag "ytrenoverade" ett rum där tanken bara var att få det snyggt fort och relativt billgt :)

Plättlätt :D

Blir snyggt, även om det är "fusk" :angel:

By**m*x har också sådana skivor mkt billigare, kanske inte samma höga kvalité,
men jag köpte sådana när jag "ytrenoverade" ett rum där tanken bara var att få det snyggt fort och relativt billgt :)

Hur satte du upp dem för att få det snyggt? Målade du eller köpte färdiga vita? Har hört att det är lättare med de som man målar själv när de är dags att måla om. Vad ska man måla med för färgtyp? Tydligen inte något vattenbaserat eftersom skivorna tydligen ska innehålla något vax eller så.

Bra att höra med dig som gjort det själv, inte bara reklamen firman har.

Hur satte du upp dem för att få det snyggt? Målade du eller köpte färdiga vita? Har hört att det är lättare med de som man målar själv när de är dags att måla om. Vad ska man måla med för färgtyp? Tydligen inte något vattenbaserat eftersom skivorna tydligen ska innehålla något vax eller så.

Bra att höra med dig som gjort det själv, inte bara reklamen firman har.

De omålade valde jag, med tanke på att de vita kanske blev fula om man sågade i dem.

Jag spikade upp dem ,men har sett att det även finns lim som kan funka, det beror på underlaget vilket som blir bäst, tror jag.

Jag använder alltid riktiga , "gammaldags" oljebaserade färger (dvs sådana där du inte kan späda eller tvätta penslarna med vatten) och så också på panelskivan. Det räckte med en enda strykning för att få det snyggt. :)

Senast ändrad:

Jag har satt såna i vår hall, 2 väggar upp till tak och 2 som bröstpanel med tapet på överdel. Jag köpte omålad. Satte upp det mesta med spikpistolen men på murstocken fick jag sätta med lim. Skitenkelt sätt att förnya hemmet och minimalt med underarbete!! Suveränt:bump:

De omålade valde jag, med tanke på att de vita kanske blev fula om man sågade i dem.

Jag spikade upp dem ,men har sett att det även finns lim som kan funka, det beror på underlaget vilket som blir bäst, tror jag.

Jag använder alltid riktiga , "gammaldags" oljebaserade färger (dvs sådana där du inte kan späda eller tvätta penslarna med vatten) och så också på panelskivan. Det räckte med en enda strykning för att få det snyggt. :)

Ja då kommer jag att köra på omålade :) Jag använder linoljefärger från byggnadsvårds butiker till andra snickerier, de går kanske att ha till skivorna och så då. Vore bra, för då får man ju en helhet när det gäller "färgkänslan".

Kommer bara att spika upp dem då, inte använda lim OCH spikar som jag först var lite inne på :o

Jag har satt såna i vår hall, 2 väggar upp till tak och 2 som bröstpanel med tapet på överdel. Jag köpte omålad. Satte upp det mesta med spikpistolen men på murstocken fick jag sätta med lim. Skitenkelt sätt att förnya hemmet och minimalt med underarbete!! Suveränt:bump:

Jag vill ha hela väggar i hallen och i köket bröstpanel med tapet ovanför, men köket får vänta ett tag.

Vilket underarbete gjorde du? Tog du bort dörr- och golvlisterna eller satte du skivorna mot listerna bara? Det står att man inte behöver ta bort några lister för skivorna är så tunna och smidiga. Men undrar ändå hur snyggt det kommer att bli att göra så :confused:

Jag ställde dem på golvlisten, tog inte bort dörrfoder heller. lite pyssel att få det riktigt snyggt, men med latexfog och spackel kan man göra underverk:D

Vad bra, ett moment mindre :)
Tack för tipset om spackel och latex, tror att jag kommer att behöva en hel del :D

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 052
Senast: SaraXX
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·
Hemmet Nån som vet hur man lättast får bort de utan och riva väggen, Ska eventuellt flytta till ett hus till våren, där myror byggt bo i hela...
Svar
19
· Visningar
727
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka