pälsglans

Moppa123

Trådstartare
Hur använder ni pälsglans? sprayar man bara på efter tvätt ( sköljer alltså inte ur)
ni som blandar egen pälsglans med balsam, den tvättas inte bort heller vad jag förstår?????
PÄLSGLANS FOX från börjes, fungerar den fin fint?

Om svansen är lerig tvättar jag den först innan jag sprayar på, annars sprayar jag bara när det behövs..

Jag skulle faktiskt föredra pälsglans+schampo två i ett.
Då slipper man t.ex duscha/tvätta hästen.
Vill inte förstöra märrens päls i vintern.

//Carolrita

Jag sprayar pälsglans i svansen med lite jämna mellanrum så den inte trasslar eller blir alltför skitig... Smutsen fastnar inte lika lätt då. Av samma anledning (smuts) så brukar jag även spraya på haserna och "skankerna"/låren samt uppe på korset eftersom min häst rullar sig i boxen... :angel: Det är lättare att få bort kissfläckarna då... :smirk:

Jag :love: Fox Pälsglans, det är den bästa tycker jag.
Jag använder i savsen och manen med jämna mellanrum så att dom sak vara lätta att borsta ur utan att slita. :)
Sedan använder jag på pälsen ibland osså.

Sprayar alltid innan jag borstar svansen, den slits mindre då.

Brukar också spraya på bogen och på höftknölen för att täcket ska skava mindre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 446
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: Valle
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 344
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar