Pälsglans på exemhäst??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare In_Joy_And_Sorrow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 637
I

In_Joy_And_Sorrow

Jag undrar om det finns någon risk med att andväda pälsglans på en häst med exem?? Andvänder det inte nu.
Mkt tacksam för svar :)

Sv: Pälsglans på exemhäst??

Jag använder inte pälsglans på min exemhäst, vet dock inte om det finns något vetenskapligt belägg för att det skulle vara "farligt" att använda på exemhäst. Använder inte heller vanligt hästschampoo, utan köper parfymfritt schampoo och balsam för människor och använder istället. Balsamen i man och svans gör att man inte behöver använda pälsglans. Tvättar dessutom ibland med probschampoo. Men jag vet som sagt inte, men såhär gör jag.

Sv: Pälsglans på exemhäst??

okej, tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har...
2
Svar
27
· Visningar
3 758
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Mearas
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Senast: jemeni
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka