Pälsfällning och utställning

jassica

Trådstartare
På Söndag ska Maggan ställas, och hon har nu börjat tappa päls, och på baken på låren sitter det små tussar, och hon ser inte så fin ut.

Det känns lite hopplöst att åka på utställningen då jag själv tycker hon ser lite vanvårdad ut, hur ser en domare på det hela?

Senast ändrad:
Sv: Pälsfällning och utställning

Oftast får man då kommentaren: Päls i fällning, men en del domare verkar inte bry sig speciellt mycket om sådant.

Sv: Pälsfällning och utställning

Okej, för på varje utställning har vi fått i kritiken att hon har otroligt fin och välvårdad päls, och den är ju så nu med, förutom på partier där hon har tussar.

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: movi
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Bamburine
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 308
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 280
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar