Pälsfällning, funkar solrosfrön?

jerseyko

Trådstartare
Någotnign sägr i mitt huvud att solrosfrön är bra när kaninen fäller? Min fäller som 17 nu, går knappt att peta på honom fast jag borstar 2ggr om dagen, PMS får han också när de är pälsfällning!

funkar det att ge solrosfrön eller är det något annat man kan ge för att hjälpa till på traven?

Sv: Pälsfällning, funkar solrosfrön?

Linfrön kanske du tänker på? Det brukade jag ge mina under pälsfällningen. Har för mig man skulle ge varannan dag, men minns inte hur mycket.. En eller ett par teskedar kanske, kan kolla.

Lycka till!

Ingen aning;) men vet att solrosfrön är väldigt fett.

linfrö innan eller efter det är kokat?

Det räcker väl isof med att man lägger det i vatten.. Slemmet kommer ju direkt när fröet får kontakt med vattnet...

Det där lät som en beskrivning av någonting heelt anorlunda :devil: :angel:

Jag gav det okokt.. Läste tipset i en bok och där stod det inget om att man skulle koka. Så får väl hoppas det inte är fel :cool: Var iofs några år sedan..

Är det verkligen det? Jag vet många uppfödare som ger det ju!

Är det? :eek: Himla tur att våra kaniner inte reagerade på det i alla fall.. Vi brukade ju ge dom det under pälsfällningen. Stod i en kaninbok att man kunde det :/ Scary.. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar