Palettblad/Coleus

Jag ska ta bild på dom när jag kommer hem, men dom måste verkligen klippas ner! Jag törs inte riktigt bara för jag vet inte hur mycket jag vågar klippa!
Jag har klippt ner mina brutalt. Har säkert 50 välrotade sticklingar som vill flytta hemifrån 🤣 jag tror att min var typ en meter när jag klippte ner den.

Så här ser dom ut, första bilden är min första och den andra är tagen som stickling från den.
20190628_180345.webp

Jag hade ett par buskar med olika sadana (fast har heter de Coleus) i tradgarden nar jag bodde i Florida. Jag var mattligt fortjust, men de stod dar nar vi kopte huset sa de stod kvar nagra ar tills jag tog livet av dem.:o
Grannen hade dock den mest fantastiska ... som var klar bla. Superfin.

Jag hade ett par buskar med olika sadana (fast har heter de Coleus) i tradgarden nar jag bodde i Florida. Jag var mattligt fortjust, men de stod dar nar vi kopte huset sa de stod kvar nagra ar tills jag tog livet av dem.:o
Grannen hade dock den mest fantastiska ... som var klar bla. Superfin.

Det låter fantastiskt! Men så vitt jag vet finns det inga blå palettblad? Kan det ha varit något liknande?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 135
Senast: Maria D
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 379
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 889
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna