Pålagringar kotor fram?

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Bara undrar om nån här inne har nån koll på hur snabbt såna kan uppstå??

Känner en häst som vet.besiktigades ua för ca 1 månad sen och nu har det visat sej att den har pålagringar båda fram. Den är röntgad för 4 månader sen, då ua. Kan pålagringar uppstå så fort??

Hästen är ca 8 år och som jag förstått det sparsamt riden tills i våras.

/ Lavinia, mest nyfiken

Sv: Pålagringar kotor fram?

Min röntgades för snart två veckor sedan, och då syntes förändringar på bilderna som inte fanns där för fyra månader sedan (juli). Nu hänger visserligen förändringarna ihop med skadan, vet inte om detsamma kan inträffa om det är genetiskt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka