Pålagringar kotor fram?

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Bara undrar om nån här inne har nån koll på hur snabbt såna kan uppstå??

Känner en häst som vet.besiktigades ua för ca 1 månad sen och nu har det visat sej att den har pålagringar båda fram. Den är röntgad för 4 månader sen, då ua. Kan pålagringar uppstå så fort??

Hästen är ca 8 år och som jag förstått det sparsamt riden tills i våras.

/ Lavinia, mest nyfiken

Sv: Pålagringar kotor fram?

Min röntgades för snart två veckor sedan, och då syntes förändringar på bilderna som inte fanns där för fyra månader sedan (juli). Nu hänger visserligen förändringarna ihop med skadan, vet inte om detsamma kan inträffa om det är genetiskt.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 707
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 690
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 514
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 019
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Siffror som återkommer
  • Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX

Hund, Katt, Andra Djur