pålagring i bak knä

lethal_smile

Trådstartare
moderator: flytta gärna tråden om den ligger fel.

min häst har en pålagring i hb knä som han blev halt av i våras när han fortfarande stod på ridskola..
sen vilade han hela sommaren och sattes igång i början av terminen men gick för hårt så han blev halt igen..

nu har jag köpt honom och han ska skritta på rakt spår fram till jul och sedan ska han sättas igång i trav och galopp..

nån som har några tips på övningar man kan göra för att bygga upp muklerna i bakpartiet så att han inte blir halt igen??:bow::bow:

Sv: pålagring i bak knä

Hej,
veterinären som har behandlat hjälper säkert till med goda råd som passar din häst - fråga honom/henne!

Sv: pålagring i bak knä

jag vet inte vilken vet dom har använt till honom.. men det är inte samma vet som jag har nu.. men min ridlärare (det var hon som sålde hästen till mig) tyckte att vi skulle klättra i backar och andra övningar som bygger upp rygg och bakdels musklerna.. men jag vill gärna ha tips på några andra övningar som man kan göra så det inte blir så att vi bara klättrar i backar..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 648
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 098
Senast: __sofia__
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 138
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat