Pålagring armbåge fram

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare vapor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 157
V

vapor

Har en häst med en pålagring på höger fram arbåge. Hon har varit igång i så nio månader nu och jag har inte hoppat henne på denna tiden men ridit dressyr. Hon går MSV. jag vill egentligen helst hoppa henne men har varit rädd för att det skall bli för stor belastning så hon blir halt igen. Hon har gått 1.20-1.30 hoppning innan, det är på den nivån jag skulle vilja hoppa igen i så fall. Vad tror ni är det dumt att hoppa henne eller skall jag testa???

Sv: Pålagring armbåge fram

Vad säger er veterinär? De brukar ju kunna bedöma hur stor inverkan pålagringen har på hästens användbarhet.

Sv: Pålagring armbåge fram

Jag vet vad veterinären har sagt. men skulle gärna vilja höra kommentarer från någon annan med liknande problem...
Nån måste ha någon fundering???

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 603
Senast: Bison
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 589
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 802
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Mitt 16-åriga sto blev behandlad i halskotpelaren för 3,5 månader sedan, då hon visade sig ha måttliga pålagringar mellan 3 kotor...
2
Svar
29
· Visningar
7 558
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18