Pålagd valp?!?

Sv: Pålagd valp?!?

Håller helt med.
Men det här har disk. väldigt många gånger i hundtidningar, men GD klubben står fast vid detta.

..och ursprunget till ordet "pålagd" måste väl vara "lagd på/till tiken"? Annars kunde man ju säga överlevande lika gärna.

Pålagd på "tissarna". Kanske?

Har man själv avlivat några av valparna i en kull känns ju lite snett att kallar resten för överlevande. Även om de i praktiken är just det.

..och ursprunget till ordet "pålagd" måste väl vara "lagd på/till tiken"? Annars kunde man ju säga överlevande lika gärna.

Ja, du - den kan jag tyvärr inte svara på. Ursprunget till varför man säger så alltså.

Pålagd på "tissarna". Kanske?

Har man själv avlivat några av valparna i en kull känns ju lite snett att kallar resten för överlevande. Även om de i praktiken är just det.

Jag skulle tro att det stämmer. Att man avser de valpar man lagt till tiken efter man har "gallrat".

Väntar med spänning på svaret!!!
Har jag rätt tro...
Grattis till valpis, vill se bilder!!!:banana:

Det blir syrrans valp så jag får be henne om lov innan jag lägger ut foton. Valparna har sett dagens ljus, men vi hälsar på först om tre veckor, så då kanske det blir bilder!

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 206
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka