påkörd katt

cili

Trådstartare
vi får inte tag i en enda veterinär, och behöver lite hjälp med akutvården
hon har inte en enda skråma. förmodligen har hon sprungit rakt in i hjulet. inre skadorna vet vi ju ingenting om.
hjärtat slår och hon andas. men i övrigt reagerar hon inte på någonting.
roger sa att hon nog är i en väldig chock, och att han inte känner något brutet.

vi har kollat att luftvägarna är fria. finns det något mer vi kan göra medan vi försöker få tag i veterinär?

vi har en tid bokad hos vet. kl halv fem idag, till den andra katten. då skulle vi kunna ta med den här också, men det känns som att fyra och en halv timme är alldeles för lång tid i ovisshet.
 
Sv: påkörd katt

Oj, jag har tyvärr inga råd att ge mer än att jag skulle åka till veterinären direkt, även om jag inte fick tag i dem. De kan förhoppningsvis ta in henne på akutvård, eller iallfall kolla igenom henne ifall hon har några skador.

Lycka till med katten och jag hoppas att hon bara är omskakad.
 
Sv: påkörd katt

hon finns inte längre..
veterinären trodde att hon fått en rejäl smäll i huvudet.
kändes också som om det inte stod helt rätt till med inälvorna.
:cry:
 
Sv: påkörd katt

hon blev inte ens två år :cry:

hon brukade ligga och sova så underligt:
kcu013.jpg

P1010015.jpg

lbsit254.jpg


Pixen med sina ungar, i oktober förra året:
minitisslar013.jpg


92fc03fd.jpg
 
Sv: påkörd katt

Jag skakade i flera minuter efter dina sms, :cry:
jag kan fortfarande inte förstå det, att prinsessan Bertil är borta.. :cry:

Jag hittade några bilder på henne, från tiden i Skara..
p6.jpg

PS.jpg
 
Sv: påkörd katt

Åh, herregud så synd om er allihopa!

Hon var verkligen jättefin, ni får minnas henne för allt det fina. Förhoppningsvis gick det så snabbt att hon aldrig hann lida så mycket.
 
Sv: påkörd katt

tog runt en kvart från att hon kom in tills hjärtat inte slog mer.

hon som körde på henne kom in direkt och knackade på. all heder till henne.
det var en annan katt som jagade ut min på vägen. hon har alltid hållit sig ifrån bilar och varit rädd för maskiner. varför just hon? :cry:
 
Sv: påkörd katt

var ute och la en syrén bredvid henne i lådan där hon ligger i väntan på att vi begraver henne.

när hon var liten och jag stod och ropade på henne vid dörren så tog det lite extra tid innan hon kom hem. men när hon passerade mina fötter i dörröppningen la hon en syrénblomma där..

så nu när hon begravs ska vi även plantera en syrén bredvid
 
Sv: påkörd katt

det var ju inte såhär dagen skulle sluta
jag skulle öppna dörren, ropa på henne och hon skulle komma travandes..
sen skulle hon springa rakt in till matskålen och sedan sträcka ut sig i sängen.

istället ligger hon nu begravd i en låda, med en sten och en syrénkvist över.
min Pix..
hon som kom och la sig bredvid i sängen om man låg kvar för länge.
hon som så gärna låg i knät och spann när man satt vid datorn.
hon som for upp som ett jehu när hon hörde att det var mat på gång.
nu är hon stel och livlös. en ängel uppe i det blå.

kanske är det sant som dom säger.
änglar är inte menade att leva på jorden.
 
Sv: påkörd katt

Fina lilla missan....ta vara på alla vackra minnen och bevara dom väl i ditt hjärta.*Kramar om*
 
Sv: påkörd katt

Det värsta är nästan ändå att jag ju till och med planerat hur den blivande inhägnaden skulle se ut..
Jag försökte få pojkvännen att gå med på det och hade tjatat länge, med orden "jag vill inte hitta min katt överkörd".
Den lilla katten (Pixis dotter) tvärvägrar jag att släppa ut, dom andra tror att det är bara för att hon är nykastrerad, men pojkvännen vet att den katten kommer inte ut annat än i koppel förrän det finns en inhägnad där hon kan leka utan att jag behöver vara orolig för trafik eller att något annat farligt händer.
 
Sv: påkörd katt

Vet hur du känner, våran katt blev påkörd igår kväll, dog en stund senare i min famn. Även hon såg "hel" ut, men hon blödde ur munnen och det kändes att hon var väldigt trasig, helt slapp.

Även här kom hon som körde på henne upp med henne till oss och sa till, all heder även till henne, vi grät båda två medans katten somnade in. Men usch vad jobbigt det är känslomässigt... jag trodde inte att jag skulle ta det så hårt som jag gjorde. Just det faktum att hon verkade ha så himla ont och lida innan hon somnade in förvärrar det hela också, hon fräste och liksom stretade med framtassarna, tills hon hamnade i något apatiskt tillstånd innan hon somnade in.

Det här var en katt som bara dök upp på våran gård en dag, sprang runt och pep runt vårat hus tills vi släppte in henne. Hon var runt halvåret och betedde sig som om hon hade bott hemma hos oss hela livet redan från början, trots att vi då hade två äldre katter (en med kattungar) och en hund. Ingen häromkring visste vem hon tillhörde och våran gissning är att någon helt enkelt lämnade henne utanför våran gård en tidig morgon, och självklart fick hon stanna.
Hon var väldigt väldigt speciell, det kändes som om hon var mer människa än katt, som om hon var någon som skulle se till oss. Alla som bor här på gården känner samma sak, det var något särskilt med den där katten, nästan på ett otäckt sätt.

Men hon försvann lika fort som hon kom, endast två år fick vi ha henne hos oss. Idag var jag, Sambon och min fyråriga dotter iväg och begravde henne vid kanten av en lägda, intill skogen. När vi stod där och grävde så kom det en stor fin räv springande rakt mot oss trots att min dotter pratade för full hals (hon är rätt högljudd...), när den började komma lite väl nära så schasade jag bor den, då stannade den bara och tittade på oss, och vände sen för att lunka in i skogen.

Jag beklagar sorgen, och hoppas det blir lite lättare för dig snart. Själv jag mig urfånig som sörjer så, här där jag bor känns det som om man ska ta sånt här med en klackspark, det var ju "bara" en katt, men det gör ont ändå. Det var inte bara en katt, det var en familjemedlem...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
885
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 381
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp