påkörd katt

Sv: påkörd katt

Jag beklagar sorgen, och hoppas det blir lite lättare för dig snart. Själv jag mig urfånig som sörjer så, här där jag bor känns det som om man ska ta sånt här med en klackspark, det var ju "bara" en katt, men det gör ont ändå. Det var inte bara en katt, det var en familjemedlem...

Inte är du fånig, snarare är det sorgligt att det finns människor som tar lätt på liv. Beklagar även din sorg.
 
Sv: påkörd katt

lider med dig!

som du säger, det är inte meningen att änglar ska finnas på jorden!
 
Sv: påkörd katt

Usch :(
Men skönt i alla fall att bilföraren kom in, det verkar ju tyvärr som om de flesta smiter annars.
Hade nog varit värre att hitta henne dagen efter, eller inte alls.

Att ta det med en klackspark går inte riktigt. Det är ju trots allt en levande själv som man levt nära inpå och lärt känna bra.
Min katt hade "lika hög status" som mina kompisar, om inte högre.
 
Sv: påkörd katt

:( Jag blir ledsen att höra att det slutade så. Men det gick iallfall fort, och du kunde vara med henne.

Skickar tröstkramar till dig och försök minnas alla fina glada stunder som din katt hade!
 
Sv: påkörd katt

Hittade min gamla tråd idag. Det känns som om jag skrev den igår.
Det gör precis lika ont, jag är precis lika arg på mig själv som öppnade dörren den där dagen.
Jag skulle hållit henne inne tills jag byggt den där rastgården. Då hade hon varit här med mig idag. Då hade jag haft en katt som sov tillsammans med mig i sängen, som mer än gärna kom och la sig i knät och spann högt.
När jag tänker på henne får jag svårt att andas. Det känns som om någon bara hugger tag om hjärtat och lungorna och försöker trycka sönder dom.

Jag vill inget hellre än att vrida tillbaka klockan och göra allt rätt. Så som det skulle varit.
Hon skulle fyllt sex år i juni. Nu blev hon inte ens två.

I'd give up forever to touch you.
Livet är inte komplett när inte du finns här.
 
Sv: påkörd katt

Usch,det är inte lätt när man förlorar sina älsklingar..

I mitt fall förlorade jag min älskade hund,min bästa vän. Dock vart han inte påkörd,men var med en ut i skogen,och blir där och då förgiftad av något.

Magkänslan sa att han inte skulle ut i skogen,men hjärnan tyckte: Varför ska han sitta ensam hemma halva dagen när du ska gå länge i skolan,istället för att få vara med en vän ut i skogen och arbeta lite?

Många om och ben,jag ångrar att jag inte litade på min magkänsla,och jag får samma tryck över lungor och hjärta som du,trots att det är över 7 år sen för mig.. Min älskade vän skulle fylla ett år månaden efter.

Jag minns det fortfarande som i går,jag kom hem från skolan ganska sent,ska ut och kvällskissa, han blir alldelles stel,sen ramlar han ihop och börjar skaka.
Ilfart till veterinären,kramper i bilen,han kissar på sig,dregglar och spyr. Natten går ok på sjukhuset,dom ringer mig vid 13-tiden och säger att vi kan nog börja andas ut,men dom vill behålla en natt till för observation. jag väljer att inte åka och hälsa på för då hade han blivit så ledsen om jag gick igen.

Jag blir så himla lycklig,åker genast och köper hans favorigodis,och en ny pipleksak,lägger mig tidigt för att natten ska gå snabbt som möjligt så jag snart kan få återförenas med min vän. Vaknar 23.07 den 11/11-04 av att telefonen ringer,jag vet direkt att det är dom. Han har fått en kramp som inte riktigt ger sig,han blöder från slemhinnorna,och dom får inte blodet att koagulera. Vill jag försöka hinna dit,eller ska han få somna in?

Jag ber dom ge han sprutan på en gång,han ska inte lida,jag sa att jag kommer in dagen efter och hämtar hem honom. Lade på telefonen,och en stor del av mig dog. Har aldrig kännt sån sorg! Min älskade lilla valp...

Och förra sommaren så vart mammas hund (som jag växt upp med) akut dålig,så han fick också somna in,men då fick jag iallafall vara med och säga hejdå,men hjärtesorgen är obeskrivlig! Tänkte på han senast i dag och fällde en tår.

Sorgen kommer aldrig gå över,dom kommer alltid finnas i mitt hjärta,precis som din lilla Pix kommer göra,och precis som alla andra djur som hinner passera i våra liv,för tyvär så lever dom inte lika länge som vi gör.

Nu blir min gammelvovve 8 år,och jag får ibland den där klumpen i magen när jag tänker på att han faktist börjar bli gammal nu. Jag önskar att vi alla kunde få behålla våra älskade djur livet ut,men tyvär fungerar det inte så..

En stor kram till dig,mina älskade hundar,och till fina Pix,där uppe i himlen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
885
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 381
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp